Własny, dochodowy sklep internetowy – jak to zrobić?

Brak komentarzy

Ecommerce to biznes, który w ciągu ostatnich lat, eksplodował. Trend wzrostowy stale się utrzymuje, a według badan, każdego roku wzrost przyśpiesza. Oznacza to, że możliwości są ogromne.

Mimo tego wiele nowych sklepów nie jest w stanie osiągnąć nawet pierwszej sprzedaży. Dlaczego tak się dzieje?

Przede wszystkim ludziom brakuje wiedzy i wytrwałości.

Dziś pokażę Ci zupełne podstawy, związane z branżą ecommerce. Pamiętaj, że sukces zależy od Ciebie. Od Twojego zaangażowania i umiejętności.

Masz niepowtarzalną szansę na zarobienie dodatkowych pieniędzy. Tylko od Ciebie zależy, czy ją wykorzystasz.

Wybór niszy

Ale sprzedając rzeczy z wielu różnych dziedzin będę miał więcej klientów, czyż nie?

Nie!

Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Ta teza sprawdzi się i w tym przypadku.

Im lepiej określisz swoją niszę, tym łatwiej będzie Ci sprzedawać produkty. Postaraj się dopasować niszę do swoich zainteresowań. W ten sposób będzie Ci łatwiej prowadzić sklep oraz będziesz w stanie tworzyć lepsze opisy czy reklamy.

Wybór modelu biznesowego

Ale co tu wybierać. Dodaje produkty i sprzedaję…

Otóż, nie.

Zanim zdecydujesz co będziesz sprzedawał, musisz zrozumieć różne modele dostępne w branży ecommerce.

Pierwszy wybór to rodzaj produktu. Fizyczny czy elektroniczny?

Decydując się na produkt fizyczny, nadchodzi kolejna decyzja.

Możesz samodzielnie magazynować swoje produkty, wysyłać, zamawiać hurtowo. Jednak to wymaga większego kapitału na start.

Jeżeli masz mniejszy kapitał lub nie masz zamiaru przejmować się magazynowaniem, powinieneś wybrać model dropshippingowy. Polega on sprzedaży produktów, które magazynowane są w hurtowni. Hurtownia zajmuje się również wysyłką produktów. Twoim zadaniem jest marketing.

Klienci i produkt

Nie chodzi jeszcze o sprzedaż.

Zanim zaczniesz musisz zdecydować i zrozumieć komu zamierzasz sprzedawać.

Stwórz obraz potencjalnego klienta oraz obraz firmy, jaką dopasowałbyś do tego klienta.

Następnym krokiem jest dobór produktu z Twojej niszy.

Mając obraz klienta, krok ten będzie o wiele łatwiejszy. Tym bardziej, jeżeli poświęcisz odpowiednią ilość czasu na research i poznasz emocje klientów.

Stwórz markę

Ludzie zaczną od Ciebie kupować, gdy zdobędziesz ich zaufanie. Aby to zrobić, musisz zbudować silną markę.

Rozpocznij od zarejestrowania swojej działalności, aby wszystko przebiegało w sposób legalny. Wybierz nazwę dla swojego sklepu i stwórz logo, a o tym jak ważna jest nazwa i jak wpływa na zarobki dokładnie przeczytasz na przemyslanezarabianie.pl/czy-nazwa-bloga-wplywa-na-zarobki. Możesz zlecić tworzenie logo freelancerom, którzy zrobią to dosłownie za kilka złotych.

Stwórz stronę. Zadbaj o kilka ważnych elementów, takich jak:

  • Regulamin i polityka prywatności,
  • Zasady zwrotu,
  • Zapewnienie o bezpiecznych zakupach i płatnościach,
  • Dobra obsługa klienta
  • Możliwość kontaktu,
  • Gwarancja

Są to jedynie podstawowe elementy, które powinieneś rozwijać, aby budować markę w oczach klientów.

Pozyskiwanie klientów

To ostatni krok. Musisz zdobyć klientów, którzy będą kupować.

Jest na to kilka sposobów.

Prowadź bloga, w którym zamieścisz wartościową treść odnośnie niszy, w której sprzedajesz. Pozwoli to na generowanie ruchu z wyszukiwarek.

Zrób kampanię reklamową na facebooku. Zaprezentuj w niej najlepiej sprzedający się produkt.

Wykorzystaj influencerów na instagramie. Możesz przesłać im swój produkt za darmo w zamian za zareklamowanie go w następnym poście.

Rozwój

Nie zapominaj, że jest to model biznesu, który ciągle się rozwija. Oznacza to, że aby osiągnąć większe zyski, Ty również musisz się stale rozwijać!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!