Jesteś grafikiem i szukasz pomysłu na to, jak pokierować swoją karierą? Kursy często dają możliwość pracy nad projektami z wiodącymi firmami i organizacjami. Mogą również istnieć możliwości odbycia opcjonalnego stażu w przemyśle lub pracy za granicą w ramach programu Erasmus +.
Tylko nieliczni absolwenci otrzymują pracę po uzyskaniu dyplomu ukończenia studiów. Praktyki to bardziej powszechny sposób na:
- znalezienie pracy
- zdobywanie doświadczenia,
- nawiązywanie kontaktów,
- powiększanie portfolio.
Świat designu jest mały, a agencje projektowe polecą stażystów, którzy zrobili na nich wrażenie, lub skontaktują się z nimi, jeśli będą odpowiednie możliwości w przyszłości. Udział w odpowiednich konkursach i wystawach może pomóc w promowaniu siebie i budowaniu kontaktów. Możesz także spróbować zdobyć doświadczenie zawodowe, na przykład pracować dla wytwórni filmowej, kanału telewizyjnego, a nawet magazynu, lub pracować jako wolontariusz przy lokalnych projektach. Sporo inspiracji znajdziesz również tutaj: https://allthejobs.pl/porady/szukam-pracy/jak-znalezc-prace-jako-grafik,23 .
Typowi pracodawcy
Do głównych pracodawców grafików należą:
- firmy reklamowe specjalistów od brandingu
- biura i biura projektowe
- agencje PR
- wydawnictwa.
W sektorze publicznym można było również znaleźć zatrudnienie w muzeach, władzach lokalnych, szkołach, uczelniach i szpitalach. Niektórzy absolwenci zakładają własne pracownie i pracują jako wystawcy lub działają w ramach kolektywu studyjnego. Znajdź informacje o pracodawcach zajmujących się sztuką kreatywną i projektowaniem, marketingiem, reklamą i PR, mediami i Internetem oraz innymi sektorami pracy.
Umiejętności do Twojego CV
Dyplom z zakresu projektowania graficznego rozwija zrozumienie skutecznej komunikacji graficznej i umożliwia zbudowanie dobrego połączenia umiejętności przedmiotowych i technicznych, w tym:
-branding
-kodowanie
-umiejętności obsługi oprogramowania komputerowego
-umiejętności projektowania stron internetowych
-cyfrowe media
-rysowanie i szkicowanie
-ruchomy obraz
-fotografia
-grafika
-typografia.
Umiejętności, które będziesz rozwijać, będą obejmować: kreatywność – umiejętność skutecznego przekazywania pomysłów lub znaczeń, umiejętności komunikacyjne – niezbędne do omawiania projektów z klientem i współpracownikami, praca zespołowa – współpraca przy wielu kreatywnych projektach z innymi studentami projektowania graficznego oraz z innymi kursami kreatywnymi, np. filmowcy, znakomici artyści, tancerze, filozofowie i pisarze. Przydatne będzie również zarządzanie czasem – zarządzanie i dostarczanie szeregu kreatywnych projektów w terminie, jak również umiejętności analityczne i umiejętności badawcze – w tym zdolność do samodzielnej pracy, co jest niezbędne w celu wykonania własnej pracy i zbudowania portfolio. Liczy się również umiejętności prezentacji – do prezentowania swojej pracy lub projektu innym umiejętności przedsiębiorcze – bo aby dostać pracę Twoje portfolio musi być kreatywne, pomysłowe i komercyjne.