Bezpieczeństwo i higiena pracy – czystość ma znaczenie!

1 Komentarz

Środowisko pracy wpływa na produktywność, wydajność i dobre samopoczucie pracowników. Bez względu na branżę utrzymanie czystego miejsca pracy może pomóc pracownikom w zapewnieniu bezpieczeństwa, zdrowia i wydajności. Jednak napięte harmonogramy produkcji i rosnące obciążenia mogą spowodować obniżenie standardów.

Chociaż odkurzanie lub inne rodzaje sprzątania w biurze lub miejscu pracy może być kuszące, może to narazić pracowników na obrażenia lub chorobę, a nawet może wpłynąć na poziom wydajności. Utrzymanie czystego miejsca pracy ma zasadnicze znaczenie dla pracodawców, co pozwala zmniejszyć roszczenia odszkodowawcze pracowników i utrzymać wysoką wydajność.

Czystość – niezbędna dla bezpieczeństwa

Gdy pracownicy pracują w nieuporządkowanym otoczeniu, mogą nie zauważyć wszystkich zagrożeń, co zwiększa ryzyko wypadku. Według tego, zagrożeniem zawodowym jest wszystko w miejscu pracy, które może powodować szkody. Zagrożenie zawodowe jest zwykle spowodowane zaniedbaniem ze strony pracodawcy lub brakiem świadomości pracowników. Gdy biuro lub miejsce pracy nie są czyste, może to zwiększyć ryzyko, że przełożony i członkowie personelu nie zauważą zagrożenia.

Na przykład, jeśli sprzęt zostanie umieszczony wzdłuż drogi awaryjnej, pracownicy mogą doznać obrażeń, jeśli potkną się lub przewrócą, ponieważ jest nie na miejscu. Jeśli pudełka nie zostaną odpowiednio ułożone w stos, mogą spaść na pracownika i spowodować obrażenia. Pracodawcy mogą pamiętać o tym, aby miejsce pracy było wolne od śmieci i przypominać pracownikom o umieszczeniu całego sprzętu, takiego jak środki ochrony indywidualnej, w wyznaczonych miejscach, aby zapobiec wypadkowi.

Czystość – aspekt kluczowy dla zdrowia

odzież BHPSezon grypowy zbliża się wielkimi krokami, a w miejscach pracy może wzrosnąć liczba pracowników korzystających ze zwolnień lekarskich, jeśli zachorują. Według danych drobnoustroje mogą szybko rozprzestrzeniać się w miejscu pracy, jeśli przełożeni i pracownicy nie będą odpowiednio dezynfekować rąk i miejsc pracy. Powszechnie używane przestrzenie, takie jak pomieszczenia do odpoczynku, mogą być gorącymi punktami gromadzenia się zarazków.

Części pokoju, które są najczęściej dotykane, takie jak klamki, kuchenki mikrofalowe i zlewozmywaki, mogą być pokryte zarazkami. Pracodawcy mogą chcieć czyścić te miejsca często i codziennie w sezonie grypowym.

Innym powszechnym zagrożeniem dla zdrowia nieczystych miejsc pracy jest kiełkowanie pleśni. Według tego pleśń może powodować niekorzystne skutki zdrowotne dla pracowników narażonych na zarodniki pleśni. Pleśń to grzyby, które mogą uwalniać miliony zarodników w powietrze i powodować choroby układu oddechowego. Z tego powodu BHP ma surowe standardy, o które prosi pracodawców, aby zapobiec rozwojowi pleśni w miejscu pracy. Według tego kiełkowanie pleśni występuje w ciepłych i wilgotnych warunkach, dlatego konieczne jest, aby pracodawcy regularnie czyścili miejsca pracy, takie jak łazienki, aby zmniejszyć ryzyko rozwoju pleśni. Pracodawcy mogą również chcieć często wymieniać lub czyścić systemy filtracji powietrza w pomieszczeniach, aby upewnić się, że wszelkie zarodniki pleśni uwolnione do powietrza nie docierają do pracowników.

Konsultacja merytoryczna artykułu: http://smc-bhp.pl/

Komentarze dla wpisu “Bezpieczeństwo i higiena pracy – czystość ma znaczenie!”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!