Troska o dotychczasowych klientów i starania dotyczące aktywnego pozyskiwania nowych są bardzo elementami każdego biznesu. W ostatecznie bez odbiorców firma nie może funkcjonować. Jak i po jakie gadżety reklamowe sięgają najczęściej polscy właściciele firm?

W jaki sposób polscy przedsiębiorcy postrzegają upominki reklamowe?

Jak wychodzi z badania „Postrzeganie upominków reklamowych jako nośnika reklamy”, przeprowadzonego w 2015 roku przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych, polscy przedsiębiorcy chętnie korzystają z możliwości wręczania gadżetów reklamowych. Choć właściciele firm są w pełni świadomi siły reklamy w internecie, nadal wielu z nich uważa, że najskuteczniejszym i najtańszym nośnikem są popularne upominki.  Zdaniem zdecydowanej większości biorących udział w ankiecie (70,7%), drobne podarunki są skutecznym sposobem zwiększania rozpoznawalności przedsiębiorstwa. Warto mieć zatem na uwadze, decydując się na zamówienie akcesoriów firmowych, takich jak klips na notatki, płócienna torba na zakupy czy piersiówka z logotypem marki. Jeżeli szukasz mniej typowych gadżetów, możesz zdecydować się na prezent taki jak peleryna przeciwdeszczowa dla dzieci swoich pracowników. Szeroki wybór firmowych gadżetów ze spersonalizowanym nadrukiem takich jak akcesoria dla biegaczy https://www.tampogadzet.pl/c/podroze-sport-gadzety-dla-biegacza w postaci opasek do biegania czy krokomierzy zadowoli każdego fana aktywności sportowej.

Jaki odsetek polskich przedsiębiorców korzysta z gadżetów reklamowych do działań promocyjnych?

Wyniki badania z 2015 roku świadczą o tym, że lwia część właścicieli firm, bo aż 82,93%, decyduje się na kupno gadżetów reklamowych celem kształtowania pozytywnego wizerunku swojej firmy – w oczach dotychczasowych i przyszłych klientów. Wśród najistotniejszych kryteriów, jakie prezesi biorą pod uwagę, decydując się na zamówienie firmowych upominków, znajdują się aspekty takie jak:

  • jakość (68,2%) – właściciele firm, chcący wręczyć swoim klientom prezent, coraz częściej szukają cennych i niepowtarzalnych artykułów, dopasowanych do upodobań danego kontrahenta,
  • cena (63,4%) – szefowie firm zmagający się z ograniczonymi firmowymi budżetami powinni szukać takich prezentów, których stosunek ceny do jakości jest korzystny;
  • wygląd (65,8%) – menadżerom zależy na tym, aby wręczane przez nich upominki były doskonałe i dopracowane; ważny jest nie tylko sam upominek, ale również jego zewnętrzne opakowanie; wśród najchętniej kupowanych znajdują się upominki takie jak płócienna torba na zakupy; jest to świetny wybór, gdyż z jednej strony jest bardzo funkcjonalny, z drugiej zaś pokazuje, że organizacji bliska jest idea ekologii i ochrony środowiska naturalnego; pozwala jej to budować korzystny wizerunek w oczach kontrahentów;
  • funkcjonalność (56,1%) – właściciele firm nadal mocno pragmatycznie patrzą na dawanie akcesoriów, starając się, aby posiadały one charakter praktyczny; z tego też powodu wielu przedsiębiorców decyduje się na zakup firmowych kalendarzy ułatwiających planowanie czy akcesoriów takich jak peleryny przeciwdeszczowe – sprawdzających się zwłaszcza w przypadku klientów przyjeżdżających do pracy skuterem lub pracujących na otwartym terenie; część właścicieli firm kupuje też peleryny przeciwdeszczowe dla dzieci swoich pracowników – wtedy wybiera na nich firmowy nadruk.

Po które gadżety reklamowe przedsiębiorcy sięgają najchętniej?

druk opakowań na próbkiRodzimi menadżerowie najchętniej wybierają artykuły promocyjne w postaci produktów piśmienniczych (63,4%), kalendarzy (60,98%) i artykułów biurowych (53,6%). Są to na tyle uniwersalne gadżety, że znajdują zastosowanie w wielu branżach; są też na tyle funkcjonalne, że nie będą leżeć zakurzone w szufladzie. Dobrej jakości materiały z tej kategorii można zdobyć w dobrej cenie – widać zatem dobrze, że artykuły te spełniają kluczowe kryteria, które menadżerowie biorą pod uwagę podczas podejmowania decyzji zakupowych. A komu zwykle je wręczają? Zgodnie z tymi samymi badaniami, najczęstszą grupą obdarowanych są kontrahenci (73,1%), z czego nieco bardziej uprzywilejowani są klienci nowi (68,2%) względem klientów stałych (63,4%). Do okazji idealnych do wręczania upominków firmowych szefowie zaliczają przeważnie wydarzenia takie jak targi branżowe (58,5%), okres świąt (51,2%) oraz eventy (39%).

Dlaczego warto zainwestować w praktyczne upominki firmowe?

Podarowanie gadżetów reklamowych klientom może dać firmie istotne korzyści w obszarze:

  • utrwalenia marki wśród odbiorców i ich najbliższych;
  • promocji produktów i usług firmy;
  • wzmocnienia pozytywnego wizerunku marki;
  • budowania dobrych skojarzeń z marką;
  • prezentacji hasła przewodniego czy idei danej firmy.

Korzyści wynikające z obdarowywania klientów i partnerów biznesowych akcesoriami firmowymi przewyższają zatem poniesione nakłady. Dobrze pamiętać i o tym, że księgowy może zaliczyć wydatki związane z zakupem upominków firmowych jako koszty reprezentacji i reklamy, w rezultacie czego odliczyć od nich podatek VAT. Większość przedsiębiorców wymienia liczne zalety, które łączą się z docenianiem swoich obecnych i nowych klientów drobnymi gadżetami.

1 thought on “Czy polscy przedsiębiorcy korzystają z gadżetów reklamowych?

  1. Ciekawe, że w wytyczne wspomniane w artykule idealnie wpasowują się torby papierowe. Do tego są ekologiczne co ostatnimi czasy znacznie przyciąga klientów. Możliwość nadruku na takich torbach pozwala wykorzystać w pełni ich charakter promocyjny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!