Odpowiedni wizerunek w pracy pozwoli nam nie tylko na utrzymanie dotychczasowego stanowiska, ale również wzmocni nasze szanse podczas poszukiwań nowej pracy. Czego unikać, aby mieć nieskazitelną prezencję i opinię wśród współpracowników?
Zaniedbany dress code
Mimo iż nie w każdej firmie istnieją wskazania dotyczące ubioru, warto przykładać do niego dużą wagę. Schludne i czyste ubranie świadczy o naszym profesjonalizmie, a także podejściu do pracy. Co więcej, elegancki ubiór zjedna do nas szczególnie rekruterów podczas poszukiwania pracy (warto to zrobić np. za pomocą portalu Pracuj.pl) oraz klientów, gdyż świadczy o wysokich manierach. Nawet w przypadku prac fizycznych powinniśmy zadbać o odzież na przebranie tak, aby podczas podróży przez miasto nie jechać w zniszczonym bądź brudnym uniformie.
Kontrowersyjne zachowanie w sieci
Niektórzy pracodawcy przykładają ogromną wagę do wizerunku swoich pracowników w sieci. Kontrowersyjne wpisy światopoglądowe, wyzwiska, niepotrzebne uzewnętrznianie się to tylko nieliczne z zachowań, którymi możemy narazić się potencjalnym, ale i przyszłym pracodawcom. Najlepszą decyzją będzie rozgraniczenie profili prywatnych od służbowych oraz kulturalne i spójne zachowanie w różnego rodzaju mediach. Dotyczy to zwłaszcza osób, które na co dzień pracują w sieci i mogą mieć styczność z użytkownikami będącymi świadkami niewygodnych sytuacji.
Nadmierna wylewność
Nadmierna wylewność w pracy może bardzo szybko zemścić się na nas. Dotyczy to zwłaszcza narzekań i opinii dotyczących obecnej pracy, a także poruszania wątków niewygodnych np. dla szefostwa. W praktycznie każdej firmie zawsze znajdą się osoby gotowe złożyć odpowiedni donos w nadziei na awans bądź gratyfikację. Nie daj im tej satysfakcji. Rozmowy, zwłaszcza na tematy prywatne oraz newralgiczne, pozostaw na piwo po pracy. Wykażesz się przez to opanowaniem i należytym profesjonalizmem, który doceni każdy, kto z Tobą pracuje.