Założenie sklepu internetowego wymaga odpowiednich inwestycji. Choć nie musisz wydawać pieniędzy na wynajem lokalu handlowego, czy zakupu towaru, jednak wydatki są i tak duże. Skąd na to czerpać pieniądze? Co zrobić, by pozyskać potrzebne na ten cel fundusze? Rozwiązaniem może być dofinansowanie do sklepu internetowego z Urzędu Pracy. Co zrobić, by je pozyskać? Sprawdź, w naszym poradniku.

Czy warto starać się o dofinansowanie do sklepu internetowego

Choć otrzymanie dotacji do sklepu internetowego nie zawsze jest proste i wymaga załatwienia licznych formalności, lecz pozyskane fundusze mogą Ci pomóc w realizacji biznesowych planów. Na swoją działalność możesz otrzymać kwotę stanowiącą równowartość 6 średnich pensji krajowych, obecnie jest to około 32 000 zł. Warto jednak pamiętać, że wysokość dotacji może być niższa, co zależy od wewnętrznych regulaminów UP, różnice mogą występować również w sposobie punktowania.

Jeśli chcesz się wyróżnić i zdobyć więcej punktów przy ocenie wniosku warto pomyśleć o wkładzie własnym. Może być nim nie tylko gotówka, ale także posiadany lokal, sprzęt komputerowy, czy też gotowe oprogramowanie strony internetowej. Niektóre platformy e-commerce, takie jak https://ec-at.com/dofinansowanie/ oferują wsparcie w opracowaniu biznesplanu oraz załatwieniu dokumentów. Dzięki czemu zdobycie dodatkowych funduszy staje się znacznie łatwiejsze.

Dotacja do sklepu internetowego – kto może z niej korzystać

Pozyskanie funduszy na otwarcie sklepu online to rozwiązanie, dzięki któremu będziesz mógł zrealizować swoje marzenie o własnym biznesie. Nie jest to jednak takie proste, szczególnie że musisz spełnić kilka określonych warunków. O takie pieniądze możesz się starać pod warunkiem, że:

Posiadasz status osoby bezrobotnej, oficjalnie zarejestrowanej w Urzędzie Pracy, lub absolwenta CIS, lub KIS.

Nie jesteś studentem studiów dziennych, możesz jednak studiować zaocznie.

Nie prowadziłeś działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy przed złożeniem wniosku o dotację.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy nie odrzuciłeś propozycji szkoleń oferowanych przez urząd pracy  propozycji zatrudnienia, kursu zawodowego czy stażu, bez uzasadnienia.

W okresie ostatnich 2 lat nie popełniłeś przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu.

Nie korzystałeś wcześniej z podobnego dofinansowanie ani nie złożyłeś wniosku o jego otrzymanie w innym urzędzie.

Wniosek o dofinansowanie do sklepu internetowego – co warto wiedzieć

Jeśli chcesz odnieść sukces i zdobyć potrzebną Ci dotacje do sklepu internetowego, musisz poświęcić czas, by przygotować wniosek. Od czego należy zacząć?

  1. Na początek rozpisz swój pomysł na biznes. Co będziesz chciał oferować swoim klientom oraz określ grupę docelową. Stwórz swojego idealnego klienta, podając jego płeć, wiek, a nawet status społeczny czy majątkowy oraz jego potrzeby.
  2. Następnie opracuj pomysł na kampanię marketingową, sposoby promocji oraz metody dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Dokonaj również analizy swojej konkurencji i zastanów się, w jaki sposób chcesz się wyróżnić pośród nich. Przyjrzyj się także dokładnie, jakie słabe strony może mieć Twój pomysł.
  3. Przygotuj opis rynku i zbierz jak najwięcej danych liczbowych oraz statystycznych, między innymi z raportów branżowych, GUS, czy artykułów dotyczących rynku e-commerce.
  4. Opracuj listę zakupów, która musi odpowiadać regulaminowi, nie możesz wpisać bowiem wydatków, których nie uwzględnia urząd pracy. Zwróć uwagę, że 50% otrzymanej dotacji musisz wydać na sprzęt i potrzebne urządzenia. Niezwykle istotny jest również fakt, by planowane wydatki, były ściśle związane z profilem działalności.
  5. Na koniec należy opracować dokładną analizę SWOT oraz analizę finansów. Pamiętaj, że każdy błąd może być powodem odrzucenia Twojego wniosku.

Co jeszcze wpływa na pozytywne rozpatrzenie wniosku o dofinansowanie?

biznes plan wzórJest kilka czynników, które mogą zwiększyć Twoje szanse na otrzymanie potrzebnych na założenie sklepu pieniędzy.

Po pierwsze wykształcenie lub doświadczenie zawodowe z zakresu handlu, czy e-commerce. Warto więc dołączyć zaświadczenia o ukończeniu szkoleń, np. dotyczących sprzedaży, marketingu internetowego, czy e-commerce. Warto również dołączyć takie dokumenty jak listy intencyjne, czy przedwstępne umowy od klientów oraz dostawców.

Dużym plusem jest również posiadanie wkładu własnego, co w niektórych urzędach jest nawet wymagane. Jego procentowa kwota jest różna zależnie od urzędu i czasu składani wniosku.

Warto również opracować dobrej jakość biznesplan, który dołączysz do wniosku.

Co prawda, by zdobyć dofinansowanie na prowadzenie sklepu internetowego, musisz się odpowiednio przygotować, jednak otrzymane pieniądze umożliwią Ci realizację Twoich marzeń.

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!