W obecnych czasach  konsument jest atakowany różnymi formami reklamy. Niezależnie do tego, czy są to billboardy, czy spoty telewizyjne, każdy rodzaj promowania ma za zadanie wywołać określony cel, np. zakup danego produktu. W świecie, w którym rządzi informacja, staje się to coraz trudniejsze. Jedną ze skuteczniejszych metod jest experience marketing. O czym mowa? Podpowiadamy.

Czym jest experience marketing?

Jak sama nazwa wskazuje, jest to marketing doświadczeń. Stanowi on jedną z lepszych form angażowania odbiorców. Lepiej zapamiętujemy produkty czy usługi, które mamy możliwość poczuć na własnej skórze. Aktywne angażowanie potencjalnych konsumentów od samego początku w relację klient, a marka pozwala na zbudowanie zaufania, ale również stworzenie potrzebnych informacji na temat określonej grupy docelowej. W momencie powierzania produktu odbiorcy, dajemy mu możliwość samodzielnego wykreowania zdania na temat danej rzeczy. Istnieje dużo prawdopodobieństwo, że tą opinią podzieli się ze znajomymi, przyjaciółmi lub rodziną. Jest to niezwykle ważne, ponieważ w ten sposób budujemy lojalność pomiędzy naszą marką, a potencjalnymi klientami.

content marketingNależy pamiętać, że stajemy się coraz bardziej nieufni wobec reklamy. Nie ma w tym nic dziwnego i wynika głównie z faktu, że na rynku istnieje przesyt informacji, a to prowadzi do coraz mniejszej możliwości filtrowania rzeczy, których faktycznie potrzebujemy, a tych, których pragniemy tylko dlatego, że reklama wzbudziła w nas taką potrzebę. Marketing doświadczeń pozwala na zbudowanie zdrowej interakcji i stawia konsumenta w samym centrum reklamy. Decydując się na takie rozwiązanie, warto skorzystać z usług specjalistów, którzy na co dzień zajmują się wsparciem procesów sprzedaży, np. https://oexcursor.pl/.

Jak wygląda marketing doświadczeń w praktyce?

Gdy już wiemy, co kryje się pod tym pojęciem, warto zaznajomić się ze sposobami wykorzystania go w praktyce. Będą to wszystkie działania, które kładą nacisk przede wszystkim na doświadczenia konsumenta i stworzenia w nim emocji, które powiąże z marką. Należą do nich między innymi sampling, czyli rozdawanie bezpłatnych próbek. To rozwiązanie często wykorzystywane jest w punktach sprzedaży i polega na otwartej degustacji, np. słodyczy. Konsument jest bardziej skłonny do zakupu produktu, który ma możliwość przetestować. Inne metody experience marketing to między innymi akcje promocyjne lub kampanie door to door. Dobrym przykładem jest np. roznoszenie ulotek przez burmistrza do mieszkańców danego terenu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!