Ponad 2,4 miliarda ludzi korzysta z Facebooka każdego miesiąca, a wielu z tych użytkowników wchodzi w interakcję nie tylko z przyjaciółmi i rodziną, ale także z firmami.
Twoja strona biznesowa na Facebooku to społeczna twarz Twojej firmy. Upewnij się, że angażujesz odbiorców i prezentujesz swoją markę w jak najlepszym świetle dzięki tym podstawowym elementom dla Twojej firmowej strony na Facebooku.
1. Zdjęcie profilowe, które reprezentuje Twoją markę.
Twoje zdjęcie profilowe (mniejsze w lewym górnym rogu strony) jest ważnym sposobem promowania Twojej marki i bycia rozpoznawalnym przez klientów – zdjęcie profilowe jest wyświetlane w wynikach wyszukiwania na Facebooku, a jego miniatura pojawi się obok postów w kanałach innych osób.
Użyj wysokiej jakości obrazu swojego logo lub czegoś, co reprezentuje Twoją firmę. Niezależnie od tego, jakiego obrazu używasz, Facebook przytnie go do kwadratu wyświetlanego w rozdzielczości 170 x 170 pikseli na pulpicie i 128 x 128 pikseli na smartfonie. Facebook często aktualizuje wymiary zdjęć – warto się upewnić, że jesteś na bieżąco.
2. Angażujące zdjęcie w tle
Gdy odwiedzający trafiają na Twoją stronę biznesową na Facebooku, najpierw kierują się ich oczy na zdjęcie w tle. Wybierz atrakcyjne zdjęcie wysokiej jakości, które jest proste i atrakcyjne, najlepiej z wyraźnym punktem centralnym i niezbyt dużą ilością tekstu. Badania pokazują, że kolor, typografia, powiązanie z zainteresowaniami odbiorców i emocje, które ich odczuwają, są ważnymi czynnikami wpływającymi na to, jak skuteczne jest Twoje zdjęcie w tle w przyciąganiu odbiorców i utrzymywaniu ich zainteresowania.
To zdjęcie musi mieć co najmniej 400 pikseli szerokości i 150 pikseli wysokości oraz jest wyświetlane na komputerze w rozmiarze 820 pikseli szerokości i 312 pikseli wysokości, a na urządzeniu mobilnym 640 x 360 pikseli. Ponieważ jedno zdjęcie jest używane w dwóch różnych rozmiarach, sugerowane rozmiary wahają się od 820 pikseli szerokości i 462 pikseli wysokości do 1200 x 675 pikseli.
Niezależnie od używanego rozmiaru, odwiedź swoją stronę na Facebooku zarówno z komputera stacjonarnego, jak i urządzenia mobilnego, aby upewnić się, że wygląda dobrze i nic ważnego nie jest obcięte. Upewnij się, że Twoje zdjęcie jest zgodne z zasadami dotyczącymi zdjęć na okładkę Facebooka, które obejmują nie wprowadzanie w błąd ani nie naruszanie praw autorskich innych osób.
3.. Niestandardowy adres URL.
Kiedy konfigurujesz swoją stronę biznesową na Facebooku, Facebook przypisuje Twojej stronie adres URL, który wygląda mniej więcej tak http://www.facebook.com/pages/twojafirma/4593147?ref=ts.
Po skonfigurowaniu strony administrator strony może utworzyć unikalny adres URL (zwany również skróconym adresem URL), taki jak http://www.facebook.com/pages/nazwafirmy/, który jest łatwiejszy do zapamiętania i łatwiejszy do znalezienia i udostępnienia. Nowy adres URL nie może być już używany przez inną stronę i musi być zgodny z wytycznymi Facebooka dotyczącymi nazw użytkowników. Tak przygotowany możesz zdecydować się na lajki na fejmowo.pl