Pendrive to urządzenie, które w ostatnich latach zyskało nieprawdopodobną popularność. Ten niewielki przedmiot pozwala m.in. na przechowywanie plików oraz ich szybki transfer pomiędzy komputerami. Poza tym, to świetne rozwiązanie służące do zapisywania kopii zapasowych, które są szczególnie ważne w odniesieniu do szeroko pojętej działalności gospodarczej. A na co powinniśmy zwrócić uwagę wybierając pendrive’a dla firm?
Na czym skupić się podczas wyboru pendrive’a dla firm?
Wybierając pendrive dla firm powinniśmy skupić się na kilku istotnych kwestiach. Choć na pierwszy rzut oka może wydawać się, że końcowy zakup nie ma większego znaczenia, to w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Pamiętajmy, że przenoszenie danych firmowych wymaga często wysokiej klasy sprzętu, który zagwarantuje dostateczny poziom niezawodności oraz jakości.
Rodzaj pamięci masowej
Warto wiedzieć, że tak na prawdę nie każdy pendrive spełnia swoje zadanie w sposób, jaki powinien. Podczas wyboru urządzenia dla firmy powinniśmy być szczególnie ostrożni w momencie, gdy wybieramy produkty niskiej jakości. Urządzenia te, choć z pozoru spełniają swoją funkcję, mogą okazać się zawodne. Ich okres eksploatacji jest często wielką niewiadomą. Poza tym, oszczędności na tym polu mogą przyczynić się do tego, że parametry techniczne na opakowaniu będą fikcją. Niejednokrotnie odczujemy to poprzez spadki prędkości zapisu i odczytu. W związku ze wspomnianymi ograniczeniami warto zwrócić uwagę na klasę sprzętu oraz markę. Renomowane firmy z reguły nie dopuszczają do tego, aby oferować sprzęt niskiej jakości. Co więcej, istotne są parametry, takie jak szybkość przesyłania danych oraz klasa pamięci.
Ilość pamięci
To, że jakość sprzętu powinna być wysoka już wiemy. Pora teraz skierować wzrok w kierunku pojemności pendrive’a. W przypadku, gdy mówimy o firmowym wykorzystaniu oczywiste jest, że niejednokrotnie będziemy potrzebowali dość sporo przestrzeni. Na szczęście, dzisiejsze alternatywy są tak szerokie, że bez problemu możemy przebierać pośród setek produktów. Niemniej jednak wydaje się, że pendrive dla firm powinien być wyposażony w co najmniej 16 GB pamięci wewnętrznej. Zanim jednak dokonamy końcowego wyboru, odpowiedzmy sobie, do czego będziemy najczęściej wykorzystywać przedmiot? Być może okaże się, że wspomniana przestrzeń dyskowa będzie zdecydowanie za mała.
Cena
Istotnym czynnikiem podczas wyboru jest również kwota, jaką należy zapłacić za urządzenie. Starajmy się znaleźć produkty o jak najlepszym stosunku ceny do jakości. Oznacza to, że na podstawie powyższych wskazówek możemy wybrać produkt, który będzie spełniał określone wymagania, a jednocześnie nie zapłacimy za niego zawrotnej sumy pieniędzy. Generalnie rzecz biorąc, pendrive jest dziś na tyle popularnym urządzeniem, że jego kupno nie powinno przysporzyć większych problemów.
Inne czynniki przemawiające za konkretnym rozwiązaniem
Poza czysto technicznymi aspektami, warto przeanalizować temat z nieco innej strony. W momencie, gdy wybieramy pendrive’a z przeznaczeniem firmowym, wówczas zwróćmy uwagę na jego kształt. Wielu z nas w tym momencie zada sobie pytanie, jakie w ogóle to ma znaczenie? Otóż starajmy się szukać rozwiązań, które mają sporo niezagospodarowanej przestrzeni na obudowie. Dlaczego? Jest to świetna alternatywa na promocję naszej firmy. Możemy pokusić się, aby na wspomnianym produkcie znalazło się np. logo firmy. Dzięki temu, każdorazowe korzystanie z narzędzia będzie swego rodzaju marketingiem. Jest to szczególnie ważne wówczas, gdy mamy do czynienia z klientami i chcemy, aby świadomość marki zapadła w ich pamięć.