Miotasz się w pracy od jednego zadania do drugiego? Masz wrażenie, że ilość obowiązków Cię przerasta, więc zostajesz po godzinach, by nadgonić zaległości? Być może jesteś przeciążony pracą. Jednak bardzo możliwe, że pomimo iż pracujesz dużo, brakuje Ci efektywności.
Wyznaczaj priorytety, na których się skupisz
Okazuje się, że bardziej efektywnie pracujesz, gdy skupiasz się na jednym zadaniu niż nadzorując jednocześnie kilka spraw. Jeżeli działasz w maksymalnym skupieniu, jesteś w stanie osiągnąć wyjątkowo dobre rezultaty. Wyznacz sobie priorytetowe zadania na dany dzień i konsekwentnie je realizuj. Pozbądź się wszystkiego, co mogłoby Cię rozpraszać, czyli telefonu prywatnego i nie loguj się na portalach społecznościowych. Nic nie może odciągać Twojej uwagi od realizacji wyznaczonych samodzielnie zadań. Informacje o tym, jak wyznaczać priorytety, znajdziesz np. w artykułach na Pracuj.pl.
Najtrudniejsze zadania wykonuj jako pierwsze
Być może próbujesz odsuwać od siebie najtrudniejsze bądź nieprzyjemne zadania i wykonujesz je na końcu, kiedy nie masz już innego wyjścia. Odsuwanie problemów wcale nie sprawi, że przestaną istnieć. Prędzej czy później będziesz musiał się z nimi zmierzyć. Jednak zrobisz to bardziej efektywnie, gdy przystąpisz do trudnych czynności na początku pracy. Nie tylko będziesz miał je szybko z głowy, lecz również będziesz je wykonywać maksymalnie wypoczęty i sprawny.
Rób przerwy w pracy
Ustal sobie, że w regularnych odstępach czasu będziesz robić przerwę w pracy. W ten sposób podzielisz dzień w biurze na krótsze odcinki, które znacznie łatwiej będzie przetrwać. Mając w perspektywie krótką pauzę, lepiej skoncentrujesz uwagę na wykonaniu bieżących zadań. W przerwach staraj się wstać zza biurka, przejść się czy otworzyć okno. Taka chwila relaksu pomoże Ci spojrzeć na problemy od nowej strony i sprawi, że mózg przez chwilę odpocznie, by z nowymi siłami powrócić do wykonywanych zadań.