Nie każdy przedsiębiorca działający w branży e-commerce zaprząta sobie głowę myśleniem o rodzajach opakowań i formie wysyłki. Gros osób wybiera często to samo co ich konkurencja, nie zastanawiając się nad tym, co jeszcze można by poprawić, aby klienci mogli w wygodny dla siebie sposób i w wybranych godzinach odbierać paczki. Lepiej być w tej kwestii bardziej zapobiegliwym. Nasze starania przełożą się na większą satysfakcję klientów, a tym samym na większe zyski w niedalekiej przyszłości. Zobacz, na co warto zwrócić uwagę, decydując się na sprzedaż internetową.

Możliwe opcje wysyłki

Im więcej opcji, tym większe możliwości odbioru przesyłki w dogodny dla klienta sposób. Dobre są zarówno Paczkomaty, Paczka w Ruchu czy odbiór w punkcie pocztowym. Osoby, którym nie chce się wychodzić z domu, będą szukały opcji standardowej za pośrednictwem Poczty Polskiej lub kuriera. Ten ostatni ma dwie podstawowe zalety: jest w stanie dostarczyć zamówiony towar nawet na drugi dzień po złożeniu zamówienia w sklepie internetowym. Drugą największą zaletą jest możliwość dostosowania godzin przyjazdu kuriera do swojego grafiku. Ostatnio coraz częściej możemy spotkać się także z opcją „kurier wieczór” lub możliwością odbioru paczki w punkcie kurierskim lub też przekierowania jej na inny dzień i godzinę, jeśli obecna nam nie odpowiada. Z usług firmy kurierskiej możemy skorzystać, wchodząc na stronę epaka.pl.

Śledzenie przesyłki w aplikacji (na laptopie i smartfonie)

Zdecydowana większość firm kurierskich w naszym kraju ma wprowadzoną usługę monitoringu przesyłek. Usługę tę udostępniła swoim klientom również Poczta Polska. Za sprawą linku podanego w e–mailu klient może samodzielnie sprawdzić drogę, jaką odbywa jego paczka i śledzić zamówienie na stronie internetowej przewoźnika. Dzięki temu może przewidzieć, czy zamówienie dotrze do niego na czas. Może również zadbać o to, aby być w domu w godzinach przyjazdu kuriera.

E-mail marketing

Nie dość, że e-mail marketing sprzyja dowiadywaniu się klienta o nowościach i promocjach, to umożliwia też przesyłanie stałym klientom zniżek i kodów rabatowych. Za jego pośrednictwem odbiorca dowiaduje się również o zmianie statusu zamówienia. Za sprawą e-mail marketingu można też zbudować silniejszą więź z klientem i skłonić go do ponownych zakupów w naszym sklepie.

Jak sprawdzić czy iPhone ma wirusa?

1 thought on “Jak usprawnić wysyłkę zamówień do klientów naszego e-sklepu?

  1. Planuję założyć sklep internetowy, ale muszę przyznać, że jestem w tym temacie kompletnie zielony. Na https://www.ideoforce.pl/ znalazłem dobre usługi e-commerce i wszystko, co jest związane z obsługą sklepu internetowego. Może ktoś mi doradzi, czym kierować się przy wyborze dobrej agencji? Zależy mi przede wszystkim na szybkim rozkręceniu działalności.

Skomentuj Wojtek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!