Jak z zakazem telemarketingu radzą sobie agenci ubezpieczeniowi w Bielsku-Białej?

1 Komentarz

Telemarketing jest jedną z form działania agentów ubezpieczeniowych i sprzedawców z innych branż. Dla osób, które odbierają telefony często jest to męczące i uważane za natrętne. W najbliższym czasie wchodzi w życie zakaz telemarketingu, co dla agentów ubezpieczeniowych z Bielska-Białej i nie tylko oznacza poszukiwanie nowych form komunikacji.

Agenci ubezpieczeniowi w Bielsku-Białej od dawna korzystali z telefonicznych baz danych mieszkańców miasta i okolic, które pozwalały na prowadzenie sprzedaży telefonicznej – umawianie się na spotkania czy zawieranie umów. Jednak niedługo wejdą w życie zupełnie nowe przepisy, które umożliwią konsumentom trwałe usunięcie swoich danych, w tym numeru telefonu, z różnych baz. Nie oznacza to jednak, że agenci ubezpieczeniowi nie będą mieli co robić. Wręcz przeciwnie – mają do dyspozycji wiele innych kanałów komunikowania się z potencjalnym klientem. Gdy telefon powoli staje się coraz mniej użyteczny, w siłę rosną różne sposoby reklamowania i promowania się w wirtualnej przestrzeni internetowej.

Telemarketing uciążliwy dla odbiorców

Dla większości społeczeństwa telemarketing jest bardzo uciążliwy i bywa męczący. Co więcej, z perspektywy agenta ubezpieczeniowego również nie zawsze przynosi korzyści. Numery telefonów najczęściej pochodzą z potężnych baz i tak naprawdę nie wiadomo, do kogo się dzwoni. Baza numerów jest więc duża, nie wiadomo jednak, jak duża jest wśród nich baza numerów klientów docelowych. Telemarketing jest więc formą sprzedaży, która wymaga wiele nakładów pracy i cierpliwości, aby odnieść sukces. Na kilkadziesiąt wykonanych telefonów może się okazać, że nikt nie będzie zainteresowany ofertą. Najczęściej też rozmowa kończy się już w momencie, gdy dzwoniący przedstawi się i powie, w jakiej sprawie dzwoni. Zdarza się i tak, że telemarketing nie ma siły przebicia nie z powodu niechęci potencjalnych klientów, a słabego przeszkolenia osób, które się tym zajmują.

Warto zajrzeć do sieci

Co to jest CRM i jakie powinien mieć funkcje system CRMPodczas gdy telefoniczne formy dotarcia do klienta są coraz trudniejsze, a niedługo będą obwarowane nowymi przepisami prawnymi, coraz lepiej i ze świetnymi efektami rozwija się sprzedaż internetowa. Zarówno w internecie na stronach i forach, jak i w mediach społecznościowych bardzo łatwo jest wyodrębnić grupy docelowe, do których warto uderzyć z przekazem reklamowym czy nawet z odpowiednio przygotowaną ofertą. Na forach budowlanych warto przedstawić tanie ubezpieczenie mieszkania, na motoryzacyjnych – oferty atrakcyjnych polis OC, Ac i innych, a na stronach poświęconych podróżom – korzystne polisy na wyjazdy wakacyjne. W internecie można działać zarówno na rynku ogólnopolskim, jak i lokalnym. Agenci ubezpieczeniowi z Bielska-Białej mogą poruszać się na lokalnych stronach, forach czy grupach tematycznych, dzięki czemu szybko i sprawnie zbudują sobie grupę docelową, do której warto uderzyć z ciekawą ofertą.

Komentarze dla wpisu “Jak z zakazem telemarketingu radzą sobie agenci ubezpieczeniowi w Bielsku-Białej?”

  1. Telemarketing – to zmora wielu osób, do których dzwoni się z niepotrzebnymi przedmiotami, czy usługami. Rzeczywiście, internet – to potęga, ale siedzący przed komputerem są narażeni już nie tylko na ostre i nieprzyjemne słowa kogoś, kto odebrał telefon, ale własnego, podstępnego często lenistwa. Tylko się pracuje, zupełnie zapominając o własnym zdrowiu. Poczytajmy http://www.fphu-kos.pl, może coś nas ruszy, bo w razie pogłębiającego się marazmu, może być tylko gorzej, a warto polepszyć własne samopoczucie i zdrowie fizyczne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!