Jakie rodzaje fraz używamy w tekstach seo przy pozycjonowaniu? Krótki poradnik po 5 rodzajach fraz

Brak komentarzy

Frazy używane przez nas w tekstach seo to jeden z najlepszych sposobów na pozycjonowanie naszej strony internetowej oraz informowanie Google, o czym jest nasza witryna. Pozycjonowanie stron nie jest łatwą sztuką — tak samo, jak dobranie odpowiednich fraz w tekstach seo. Wiele osób nie przykłada do tego elementu odpowiedniej wagi, co jest dużym błędem i marnowaniem potencjału takiego tekstu seo. Poniżej prezentujemy 5 typów fraz, jakie możemy używać w tekstach seo oraz podpowiadamy jak wykorzystać różne rodzaje fraz, aby wykorzystać potencjał tekstu seo.

Frazy główne

Pierwszym rodzajem fraz, z jakimi się spotykamy, są te najpopularniejsze — główne. Są to najczęściej słowa, które określają daną kategorię np. zabawki czy rowery. Frazy główne mają najwięcej wyszukiwań oraz są najczęściej używane przez osoby szukające danego produktu czy usługi. Frazy główne umieszcza się też w tekstach seo w największej ilości, tak aby trafić do, jak największej ilości osób oraz być wyświetlanym jak najwyżej hierarchii Google. Frazy główne to przeważnie pojedyncze słowa lub 2-3 słowne zwroty. W takich frazach istnieje również największa konkurencja w wyszukiwarce w każdej kategorii. W tekście powinniśmy wybrać jedną frazę główną — tę najpopularniejszą i kłaść największy nacisk na jej umieszczanie. Możemy ją też odmieniać i zestawiać z innymi frazami. Frazę główną warto umieścić w różnych miejscach tekstu np. w nagłówku, wstępie czy na końcu tekstu. Pozycjonowanie stron opiera się na promowaniu frazy głównej dla danej witryny, choć obecnie coraz popularniejsze jest również pozycjonowanie szerokie kładące nacisk na szeroki dobór fraz. Na pewno pomogą w tym procesie tu https://jazzseo.pl/pozycjonowanie-stron-www

Frazy poboczne

Frazy poboczne to drugi rodzaj fraz plasujący się tuż za frazami głównymi. Frazy poboczne to kolejne najpopularniejsze słowa z danej kategorii oraz zwroty czy wyrażenia, które opisują daną kategorię, ale innymi słowami. Są one również wykorzystywane do wyszukania tej samej usługi czy produktu przez użytkowników, ale ma to miejsce nieco rzadziej. Fraz takich analogicznie jest wiele. Mogą być to pojedyncze słowa lub pewne krótkie dwu-trzy członowe zwroty. Pozycjonowanie strony w tym wypadku odbywa się poprzez umieszczenie kilku — kilkunastu fraz pobocznych w tekście seo. Będą one występowały pojedynczo – rzadziej niż fraza główna np. jednokrotnie lub dwukrotnie w tekście. Możemy je łączyć ze sobą oraz umieszczać w nagłówkach czy różnych częściach strony. Ich zadaniem jest zebranie ruchu i wyświetlenie się naszej strony pod nieco mniej popularnym hasłami, ale w dalszym ciągu używanymi do wyszukania danej informacji.

Frazy brandowe

Fraza brandowa jest zdecydowanie najmniej popularną frazą. Pozycjonowanie strony odbywa się poprzez umieszczenie nazwy naszej firmy lub marki w tekście seo oraz wyszukiwaniu strony w Google właśnie po nazwie marki. Wiele osób koncentruje się, aby być widocznym i wyświetlać się klientom pod konkretnymi frazami, a nie jako dana marka. Na początku działalności jest to zrozumiałe, gdyż nasza firma czy sklep nie będą wyszukiwane po nazwie. Gdy jednak staniemy się już rozpoznawalni, warto dodawać frazy brandowe do tekstów seo. Osoby, które wpiszą nazwę naszej firmy czy marki w internecie, a nie otrzymają żadnych informacji zwrotnych, mogą uznać, że nasza witryna i marka nie są doceniane przez Google i są bezwartościowe. Z drugiej strony, jeśli nasza firm po wpisaniu pojawi się w wyszukiwarce jako wizytówka, z adresem, wszystkimi danymi czy opiniami i ocenami, klienci będą traktowali nas odpowiednio lepiej. Google samodzielnie również próbuje przypisywać strony do danych marek czy wizytówek, ale warto pomóc wyszukiwarce w tym zadaniu.

Frazy long tail

Frazy long tail to jedne z najbardziej tajemniczych fraz. Pozycjonowanie strony odbywa się przy pomocy długiego ogona, czyli całego zdania, wyrażenia czy pytania, jakie może być wpisywane do wyszukiwarki. Często użytkownicy do Google wpisują całe wyrażenie np. “Dlaczego nie można wjeżdżać do centrum miast autami” itp. Aby zostać wyświetlonym takim osobom, w tekstach seo powinniśmy umieszczać właśnie long taile. Wtedy wyszukiwarka odnajduje na naszej stronie dokładnie takie samo wyrażenie i wyświetla naszą witrynę jako wynik. Long taile pomagają wykonywać pozycjonowanie strony pod wyszukiwanie głosowe. Jest to kilkanaście procent wszystkich wyszukań w Google i polega na głosowym zadaniu pytania do mikrofonu np. smartfona. Google przekłada wtedy głos — mowę potoczną na naturalne, długie hasło i wyszukuje je w internecie. Long taile są zatem długimi, naturalnymi wyrażeniami. Mogą składać się z kilku słów kluczowych w danej kategorii, zawierać tylko jedną główną frazę lub jedynie dotyczących pewnej kwestii.

Frazy lokalne

Ostatnim rodzajem fraz są frazy lokalne. To frazy, które składają się z połączenia innych słów kluczowych z nazwą danej miejscowości lub są pojedynczym słowem określającym daną lokalizację. Dobrym przykładem fraz lokalnych jest np. “Warszawa” czy “pralnia Warszawa”. Frazy lokalne mogą być odmieniane i traktowane tak jak frazy innego typu. Z pewnością warto używać ich dodanie. Na frazy lokalne powinniśmy zwrócić szczególną uwagę, jeśli prowadzimy biznes stacjonarny np. kawiarnię czy punkt handlowo usługowy. Warto takich fraz używać, gdy poszukujemy również klientów z danej lokalizacji np. dla naszych usług.

Jak wykorzystać rodzaje fraz?

Znając już różne rodzaje fraz, warto odpowiednio je wykorzystać. Istnieje kilka sposobów, aby to zrobić. W tym celu możemy tworzyć długie ogony złożone z kilku rodzajów fraz lub z np. kilku fraz pobocznych. Dobrym pomysłem jest łączenie fraz lokalnych z brandowymi i umieszczanie ich nawet w małym natężeniu, ale w wielu tekstach seo na stronie. Kolejnym sposobem i poradą, aby efektywnie używać różnych rodzajów fraz, jest wybranie jednej głównej najpopularniejszej np. na podstawie Google Trends, a następnie w generatorach fraz określenie dla niej kilkunastu-kilkudziesięciu fraz pobocznych, które są na kolejnych miejscach. Narzędzia tego typu są darmowe, łatwo dostępne i proste w użyciu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!