Marketing w sieci nie ogranicza się wyłącznie do e-commerce, czyli handlu prowadzonego w internecie. Działania marketingowe w sieci mogą polegać również na promocji produktów i usług nabywanych stacjonarnie. W tym wpisie chcemy Państwu pokazać, jakie działania marketingowe możemy prowadzić w internecie oraz jaka jest ich przewaga nad klasycznymi działaniami typu billboard, ulotki.

Na czym polega marketing internetowy?

Marketing internetowy w dużym skrócie polega na wykorzystaniu sieci Internet do zwiększenia sprzedaży oferowanych produktów i usług (lub do osiągnięcia innego celu – np. nawiązania współpracy itp.). Nie musi się to wiązać z koniecznością sprzedaży tych produktów przez internet. Odpowiednimi działaniami można zbudować świadomość marki, wzbudzić zainteresowanie ofertą, wreszcie przekonać użytkowników do tego, że potrzebują tego, co ma do zaoferowania promująca się firma. 

Do transakcji może dojść np. poprzez sklep internetowy – nie jest ona jednak jedynym celem promocji w sieci. Pozostałe możliwości jakie mamy, to np. skłonienie użytkownika do wykonania telefonu, wizyty w stacjonarnym punkcie, bądź zapisania się na konkretne wydarzenie. Marketing w sieci przyda się zatem również lokalnym biznesom.

Co się składa na marketing w sieci?

Jest szereg działań, które możemy wykonać w internecie, aby osiągnąć efekt biznesowy. Zaliczają się do nich m.in.:

  • Stworzenie i prowadzenie strony WWW (lub też sklepu WWW) – pozwala to zaprezentować użytkownikom ofertę (względnie niskim kosztem).
  • Pozycjonowanie strony WWW – czyli praca na rzecz zwiększenia wejść na stronę z wyszukiwarek internetowych takich jak Google.
  • Prowadzenie kont w mediach społecznościowych – np. Facebook, Instagram, YouTube – pozwala nawiązać interakcję z klientami, zbudować świadomość marki, zainteresować ofertą i przekonać do dokonania transakcji.
  • Reklamy Google Ads, Facebook Ads – dzięki nim można zachęcić do powrotu na stronę oraz “odbić” klienta zainteresowanego ofertą konkurencji.
  • Content marketing – czyli tworzenie treści, które zwiększą szanse na wybór Twojej firmy. Mogą one zainteresować samą marką bądź produktem, ale również bezpośrednio zachęcić do kontaktu lub zakupu.

Jaka jest przewaga marketingu internetowego nad innymi formami?

Przede wszystkim, prowadząc działania w Internecie, możesz bardzo precyzyjnie monitorować postępy i szacować kierunki rozwoju.

Na przykład efekty pozycjonowania lub content marketingu możesz monitorować dzięki bezpłatnym narzędziom, jak choćby Google Analytics, Google Search Console. Przy ich pomocy możesz precyzyjnie określić np. ile osób wyświetliło nowo opublikowane treści, ile z nich zdecydowało się na zakup, na jakim etapie rezygnowali… W ten sposób można łatwo formułować cele dalszych działań – np. poprawa liczby wejść z wyszukiwarki, dodatkowa zachęta do kliknięcia w link. Potem możesz tymi samymi narzędziami zmierzyć, czy poprawka przyniosła zamierzony efekt.

Istnieją setki bezpłatnych (jak i płatnych) narzędzi, które wspomogą monitoring postępów w internecie czy podglądanie konkurencji. Prowadząc kampanię np. przy pomocy ulotek, znacznie trudniej jest oszacować, ile zyskano dzięki nim oraz w jakim kierunku powinny iść dalsze zmiany.

Kto prowadzi marketing internetowy?

Prowadzeniem marketingu w sieci zajmują się agencje interaktywne takie jak RekinySukcesu.pl z Wrocławia. Ze względu na charakter prowadzonych działań, agencje marketingowe, a zwłaszcza agencje interaktywne, doskonale obsłużą klientów niezależnie od tego, w jakiej miejscowości jest siedziba firmy i agencji. 

Nic nie stoi na przeszkodzie, by część działań prowadzić samemu bądź w obrębie własnej firmy. Szczególnie jeśli np. w social media marketingu czujesz się jak ryba w wodzie i masz realne dane, które potwierdzają Twoją skuteczność. Często natomiast zatrudnienie zespołu fachowców zwróci się z nawiązką. W końcu działania marketingowe prowadzone są po to, by zarabiać, a nie tracić pieniądze.

undefined

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!