Istnieje zbiór cech, które opisują idealnego, zdaniem pracodawców, pracownika. Osoba posiadająca je ma największe szanse na odniesienie sukcesu w procesie rekrutacji. Jeżeli aktualnie szukasz pracy, zastanów się, jakie cechy mogą świadczyć o tym, że sprawdzisz się jako osoba zatrudniona. Przedstawiamy zalety najbardziej cenione u pracowników. Sprawdź, czy je posiadasz.

Lojalność

Jedną z najwyżej cenionych cech pracowniczych jest lojalność. Pracodawca chce zatrudniać osoby, na których można polegać. Obecnie rynek pracy jest bardzo dynamiczny i wiele osób często zmienia miejsce zatrudnienia. Firmie, która ponosi koszty związane z wdrożeniem nowego pracownika w obowiązki i zapewnieniem mu szkoleń zależy na tym, by ów pracownik pozostał jak najdłużej i efektami swojej pracy zrekompensował poniesione na jego rozwój wydatki.

Elastyczność

Bardzo mile widziane przez pracodawców są osoby elastyczne. Często okazuje się, że dane stanowisko ulega przekształceniu i w związku z tym zmienia się zakres obowiązków osoby na nim zatrudnionej. Pracownik, który potrafi z łatwością odnaleźć się w nowych okolicznościach jest bardzo cenny dla firmy.

Chęć do pracy

Idealny pracownik powinien być pracowity. Być może wydaje się to oczywiste, jednak warto wspomnieć o tej cesze. Osoba, którą wyróżnia zapał do pracy, aktywność i energiczność jest na ogół ceniona przez przełożonych. Warto pokazać te zalety podczas ubiegania się o pracę. Dobrym przykładem pracowitości jest np. udział w wolontariacie.

Opanowanie

Wiele stanowisk pracy wiąże się ze stresem. Często pojawia się presja czasu czy stres wywołany kontaktami z kontrahentami. Umiejętność opanowania emocji jest niezwykle cenna. W czasie rozmów kwalifikacyjnych rekruterzy oceniają zachowanie kandydata m in. pod kątem radzenia sobie w stresujących sytuacjach.

Komunikatywność

Zdolność do precyzyjnego formułowania swoich opinii i oczekiwań jest jedną z zalet idealnego pracownika. Z komunikatywnością wiążą się inne kompetencje miękkie, związane np. z umiejętnością pracy w grupie czy łatwością nawiązywania kontaktów i prowadzenia swobodnej konwersacji.

Zorganizowanie

Umiejętność organizacji czasu pracy jest niezwykle pożądana u pracowników. Pracodawcy zależy, by osoby zatrudnione w przedsiębiorstwie optymalnie wykorzystywały czas i miały wysoką efektywność. Zorganizowana osoba sprawniej radzi sobie z wykonywaniem zadań, jakie zostały jej powierzone, gdyż bez trudu potrafi ustalić priorytety.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!