Grudzień jest tym miesiącem w roku, w którym Polaków ogarnia zakupowy szał.

Na podstawie raportu EY sprawdziliśmy jak dziś wygląda rynek zakupów online i jakie zachowania są typowe dla konsumentów w naszym kraju. Szacuje się, że w 2018 roku handel internetowy w Polsce osiągnął wartość od 35 mld złotych do 50 mld złotych i zdaniem ekspertów w kolejnych latach możemy spodziewać się kolejnych wzrostów.

Autorzy raportu zwracają uwagę na fakt, że szczególną uwagę należy zwrócić na rozwój segmentu mobilnego. Spośród 84% Polaków mających dostęp do Internetu aż 3/4 posługuje się na co dzień smartfonem. Urządzenia mobilne pełnią coraz większą rolę w naszym życiu i stają się istotnym elementem z punktu widzenia rozwoju e-handlu. O tym, że trend ten jest zauważalny najlepiej świadczy fakt, że praktycznie każdy większy sklep posiada już własną aplikację, na której można zbierać punkty i kody promocyjne. W ostatnim czasie do sklepów odzieżowych dołączyły również sieci spożywcze, dzięki czemu klienci Żabki czy też Lidla mogą skorzystać ze specjalnych ofert lub też dowiedzieć się o najnowszych rabatach.

Zapewne uruchomienie aplikacji sklepów spożywczych to pierwszy krok, którego celem jest próba zmiany nawyków konsumentów. Okazuje się bowiem, że jedynie 10% badanych robi zakupy spożywcze przez Internet, aż 90% wciąż korzysta w tym przypadku jedynie z kanałów offline. Klienci są już przekonani do wyboru pozostałych kategorie produktów przez sieć. Szczególnym powodzeniem cieszy się elektronika, której kupno przez Internet deklaruje aż 70% konsumentów. W kategorii odzieży, obuwia i artykułów typu „zrób to sam” jest za to dużo pola do poprawy, ponieważ wyniki sprzedaży online/offline vs offline dzielą się po 50%. W kolejnych latach możemy się spodziewać znaczącego wzrostu udziału w tych kategoriach. Oprócz rozwoju oferty, należy pamiętać o tym, że młodsze osoby są w większym stopniu przyzwyczajone do korzystania w Internetu w celach konsumpcyjnych. Raport EY pokazuje, że w grupach wiekowych osób młodych liczba osób kupujących odzież przez kanały online wynosi 73% i jest wyższa od średniej krajowej o 15%, w kategorii akcesoriów „zrób to sam” wynosi 88% i jest wyższa aż o 34%. Kategoria młodzi charakteryzuje się wysokim 80% udziałem penetracji komunikacji online i aż 74% udziałem dokonywania zakupów online.

1 thought on “Preferancje zakupowe Polaków

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!