Blog podróżniczy to magazyn online, który jest publikowany w Internecie i opowiada o podróżach autora po świecie lub określonym kraju, regionie. Historiom towarzyszą zdjęcia i filmy.

Unikalna koncepcja

Wybierz się na spacer po tagach # Prague lub # Istanbul w dowolnej społeczności podróżniczej, lub na Instagramie. Co zobaczysz? Wiele postów z lokalnymi atrakcjami, świetnymi zdjęciami i uczciwymi raportami. Ile razy możesz czytać o danym miejscu? Czy warto napisać 1001 postów o tym, co napisało już przed tobą 1000 osób? Kluczową kwestią, jeśli chodzi o prowadzenie bloga podróżniczego, to uzyskanie własnej tożsamości i znalezienie sobie niszy. Jak w przypadku wszystkich tematów, ważna jest wyjątkowa prezentacja i specjalizacja. Nie należy opisywać wszystkiego naraz. Skoncentruj się na jednej rzeczy i zostań w niej ekspertem. Na przykład komunikowanie się z mieszkańcami, kuchnia, tanie wakacje, autostop, targi, mentalność itp. Co najważniejsze, unikaj stereotypów typu „Nowy Jork to miasto kontrastów”.

Wybór miejsca

Twój sukces zawodowy zależy od wyboru odpowiedniej platformy blogowej. Z kolei wybór miejsca zależy od koncepcji. Jeśli chcesz pisać przydatne raporty i tworzyć szczegółowe poradniki, warto rozpocząć blog tekstowy. Jego zaletą jest to, że czytelnik może łatwo znaleźć interesujące informacje pod nagłówkiem i odnieść się do Twojego bloga jako przewodnika. Zakładając bloga na YouTube, musisz obiektywnie ocenić swoją charyzmę, poczucie humoru i krasomówstwo. Na Instagramie możesz przyciągnąć uwagę widzów, tworząc wysokiej jakości treści wizualne i tekstowe w swoim własnym stylu. Być może jest to najpopularniejszy format blogów podróżniczych, w którym najłatwiej jest znaleźć odbiorców. Pozytywem jest sytuacja, kiedy twój blog podróżniczy będzie bardziej przydatny niż przewodnik po danym kraju czy regionie. Dodaj geotag, gdy znajdziesz wyjątkową kawiarnię, sklep vintage, prywatną galerię, piękną lokalizację. Zwiększy to liczbę zapisów i kontynuacji – ludzie będą wracać do twojego bloga po szczegóły. Równoważąc użyteczność i ciekawość, pamiętaj, że użytkownik nie ma czasu na czytanie ogromnych raportów. Jeśli chcesz podzielić się przydatnymi informacjami, spróbuj zredukować je do kilku zdań.

Sprawdź żądania użytkowników

Co najbardziej interesuje cię jako podróżnika podczas przygotowań do następnej podróży? Najprawdopodobniej to „gdzie mieszkać”, „gdzie zjeść”, „za ile” i „jak się tam dostać”. Zapewniamy, że te same pytania dręczą czytelników wyjeżdżających na wakacje. Zaspokój ich ciekawość. Możesz zorganizować małą ankietę na swoim blogu i zapytać, co byłoby interesujące dla czytelników o kraju lub mieście, w którym przebywasz. Weź pod uwagę, że anonimowe blogi podróżnicze są postrzegane jako galerie sztuki lub przewodniki turystyczne. Osobowość autora, jego przemyślenia, komentarze, emocje i styl bardzo pomogą blogowi zdobyć miłość czytelników. Jeśli interesująca narracja jest twoją mocną stroną, pozwól subskrybentom odkrywać nowe miejsca przez pryzmat twojej percepcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!