Rekrutacja do opieki w Niemczech – jak wygląda?

Brak komentarzy

[Artykuł sponsorowany]

Osoby, które chcą pracować jako opiekun osób starszych za granicą, bardzo często decydują się na wyjazd do Niemiec. Praca w Niemczech kusi ze względu na wysokie wynagrodzenie i dobre warunki pracy. Z tego powodu wiele osób zastanawia się, jak właściwie wygląda rekrutacja do opieki w Niemczech – i jakie warunki trzeba spełniać.

Praca opiekunki w Niemczech: gdzie szukać ofert pracy?

W pierwszej kolejności osoby chcące pracować jako opiekun osób starszych za granicą muszą znaleźć ofertę pracy, która będzie zgodna z ich oczekiwaniami. Ofert można szukać na portalach ogłoszeniowych, ale w wielu wypadkach bezpieczniejszym rozwiązaniem będzie szukanie oferty bezpośrednio na stronie firm, które zatrudniają i przygotowują opiekunów osób starszych. Osoby szukające pracy w Niemczech mogą np. zajrzeć na stronę https://promedica24.com.pl/oferty-pracy/praca-w-niemczech/ – Promedica24 zapewnia kompleksową organizację pobytu na terytorium Niemiec.

Praca opieka Niemcy: jak wygląda rekrutacja?

W każdym przypadku rekrutacja może wyglądać nieco inaczej – zazwyczaj jednak, po wysłaniu zgłoszenia, rekruter kontaktuje się telefonicznie z zainteresowaną osobą. Warto być przygotowanym na pytania dotyczące wcześniejszego doświadczenia w pracy polegającej na opiece nad osobami starszymi. Dodatkowo rekruter niemal na pewno zapyta o poziom znajomości języka obcego (w tym przypadku – języka niemieckiego). Osoby, które nie znają biegle języka nie muszą się jednak martwić – w wielu przypadkach potrzebna jest jedynie podstawowa znajomość niemieckiego. Promedica24 zapewnia także kursy językowe, po których gwarantuje ofertę pracy.

Po rozmowie telefonicznej z kandydatem następuje zazwyczaj właściwe spotkanie rekrutacyjne. Na przykład w Promedica24 odbywa się ono w oddziale firmy wybranym przez kandydata lub online. Samo spotkanie składa się z kilku etapów:

  • sprawdzenia kwalifikacji w opiece,
  • weryfikacji umiejętności językowych,
  • omówienia warunków umowy.

Jeśli obie strony są usatysfakcjonowane przebiegiem spotkania, a kandydat spełnia założone wcześniej warunki, to na koniec następuje podpisanie umowy rekrutacyjnej.

Ważne, by kandydat zabrał ze sobą na rozmowę rekrutacyjną dowód osobisty, adres Urzędu Skarbowego, jeśli prowadzi działalność gospodarczą – numer NIP, a ponadto numer konta bankowego. Dzięki temu możliwe będzie podpisanie umowy. Przydadzą się też świadectwa pracy i certyfikaty ukończonych kursów.

Oferta dopasowana do umiejętności kandydata

Istotne jest to, że w Promedica24 oferta pracy jest dobierana do umiejętności (także językowych) kandydata – dzięki temu osoby początkujące i dopiero rozpoczynające pracę w tym zawodzie również mogą spróbować swoich sił. Termin wyjazdu jest uzgadniany z nowym pracownikiem, który przed podróżą otrzymuje również niezbędne dokumenty i bilet. Więcej o tym, jak dokładnie przebiega rekrutacja w Promedica24 można przeczytać na https://promedica24.com.pl/praca-opiekunki/rekrutacja/.

Niezależnie jednak od tego, gdzie ostatecznie aplikuje osoba chcąca pracować jako opiekun osób starszych za granicą, warto pamiętać o kilku kwestiach. Po pierwsze – rekruter na pewno zapyta o dotychczasowe doświadczenie w opiece. Po drugie – sprawdzi znajomość języka obcego. To absolutna podstawa – i każdy kandydat powinien być na to przygotowany.

Polecamy:
Olej CBD na stres – jak działa?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!