Jeżeli chodzi o sposoby prowadzenia kampanii reklamowych, to większość osób wskazałaby zapewne radio lub telewizję jako najlepsze środki do tego celu. I o dużo by się nie pomylili, jednak należy wziąć pod uwagę także kontekst i warunki, w jakich chcemy prowadzić taką kampanię. Jak praktyka pokazuje, nie zawsze największy dostępny środek daje najlepsze efekty. Dla przykładu decydując się na roznoszenie ulotek w mieście Bielsko-Biała otrzymamy za ich pomocą lepsze efekty niż przy wykorzystaniu telewizji? Dlaczego? Już odpowiadamy!
Zasięg to nie wszystko!
Zasadę działania mechanizmu ulotek przedstawimy na przykładzie prowadzenia lokalnego biznesu. Wyobraźmy sobie firmę świadczącą określonego rodzaju produkty lub usługi na terenie miasta Bielsko-Biała. Roznoszenie ulotek czy media będą bardziej odpowiednim i co ważniejsze, bardziej efektywnym środkiem? Zacznijmy od podstawowej kwestii, jaką jest zasięg reklamy. Załóżmy, że nasze przedsiębiorstwo prowadzi swoją działalność w branży gastronomicznej. Stąd wiadomo, że aby zapewnić wysoką jakość swoich produktów, muszą być one albo konsumowane w bezpośrednim otoczeniu zakładu wytwórczego, lub dostarczane na stosunkowo niewielkie odległości, aby zachować ich świeżość. I teraz załóżmy, że do promocji wykorzystujemy reklamę telewizyjną o zasięgu krajowym – co z tego, że o naszych produktach usłyszy cały naród, skoro znaczna większość nawet nie będzie miała nawet okazji, aby go przetestować, o ile producent nie myśli o budowaniu kolejnych oddziałów w różnych miejscach kraju. W naszym przypadku – lokalnym, oznacza to znaczne nakłady finansowe związane z produkcją i emisją reklamy, które po prostu idą na marne z powodu braku dostępności naszych produktów.
Z kolei jedną z najlepszych lokalnych form promocji dla takich miast jak Bielsko-Biała jest roznoszenie ulotek. Długotrwała emisja tego samego szyldu lub logo sprawia, że mieszkańcy zaczynają rozpoznawać produkt na rynku oraz wraz z upływem czasu rośnie ich zaufanie do danej marki, więc jeżeli nie dali się namówić od razu na sprawdzenie danego produktu/usługi, to zrobią to prędzej, czy później. Prawdopodobnie stanie się to za sprawą rekomendacji osoby, która była zadowolona z otrzymanej jakości, a rekomendacja jest jednym z najsilniejszych efektów mających wpływ na podjęcie decyzji o zakupie lub skorzystaniu z usługi.
Tak więc, jak widzimy niepozorne ulotki, które być może nie są zbyt lubianym przez przechodniów środkiem reklamy, jednak w perspektywie długotrwałej jest bardzo silnym narzędziem przekazu, który, o ile dobrze przygotowany i zaoferowany odpowiednim ludziom w odpowiedniej lokacji, gwarantuje bardzo duży rozgłos. Jak widać na przykładzie – roznoszenie ulotek w Bielsku-Białej z pewnością przyciąga nowych klientów oraz buduje świadomość marki, co jest jak najbardziej pożądane z perspektywy chęci pozyskania nowego klienta.
Ofertę na roznoszenie ulotek prezentuje firma: http://kolporterulotek.pl.