Samopoczucie w pracy ma ogromny wpływ na to, jak efektywnie i sumiennie wykonujemy swoje obowiązki zawodowe. Jeśli czujemy się nie najlepiej, zwykle dużo trudniej jest nam się odnaleźć za biurkiem czy w innym miejscu pracy. Niektórych czynników wpływających na złe samopoczucie nie da się zniwelować, inne natomiast są do wyeliminowania. Przedstawiamy 5 rzeczy, które mają spory wpływ na to, jak czujemy się w pracy.
1. Wyposażenie wnętrza
To, jak jest urządzone wnętrze biurowe w dużym stopniu wpływa na nasze samopoczucie w miejscu pracy. Jeśli wnętrze jest ponure, pełne przestarzałych i nieergonomicznych mebli, raczej trudno jest wykrzesać z siebie chęci do pracy. Podobnie jest z elementami wykończenia wnętrza. Jeśli w biurze wszystko jest stare i niezbyt funkcjonalne, nasze samopoczucie raczej nie zmieni się na lepsze nigdy. Pracodawca powinien zadbać o dobre meble, wykończenie ścian, panel winylowy lub inne funkcjonalne wykończenie podłogi. Im lepiej wyposażone wnętrze, tym bardziej efektywna i kreatywna praca.
2. Dopływ światła słonecznego
W ciemnych pomieszczeniach źle się czujemy, jesteśmy senni i mało kreatywni. Jeśli w biurze nie ma dopływu światła dziennego lub jest on mocno ograniczony, trudno się spodziewać, że będziemy efektywni i wydajni. Warto więc odsłonić okna, usunąć wszelkie ciężkie zasłony, które utrudniają dostęp do światła. Ta niewielka zmiana może znacznie odmienić nasze samopoczucie w ciągu dnia pracy.
3. Niewygodne krzesło
Osoby, które spędzają w pracy za biurkiem kilka lub kilkanaście godzin dziennie, potrzebują dobrych, funkcjonalnych i ergonomicznych krzeseł. Najlepiej takich, w których można wyregulować wszystkie parametry do własnych potrzeb. Niewygodne krzesło powoduje dyskomfort, a z czasem spore bóle kręgosłupa, przy których raczej trudno myśleć o kreatywnej pracy.
4. Możliwość korzystania z kuchni
Odżywianie się w miejscu pracy wpływa na naszą kondycję, samopoczucie oraz energię na co dzień. Jeśli w firmie możemy zrobić sobie jedynie kawę, a nie ma choćby niewielkiej kuchni z lodówką i mikrofalówką, pracownicy nie maja możliwości przygotowania sobie nawet niewielkich posiłków w przerwie. A spędzanie całego dnia roboczego na kawie i zimnych przekąskach czy kanapkach nie jest dobrym rozwiązaniem w ujęciu długoterminowym.
5. Kiepska atmosfera
Atmosfera w miejscu pracy ma ogromne znaczenie i wpływ na nasze samopoczucie. Nawet, jeśli warunki w biurze mamy doskonałe i przestrzeń wręcz zachęca do pracy, trudno jest wykrzesać z siebie optymizm, jeśli atmosfera jest fatalna, konkurencja niezdrowa, a relacje z szefem nie należą do przyjemnych. Właściciel firmy czy osoba zarządzająca kadrą powinna więc zadbać o to, by pracownicy byli zintegrowani i dobrze ze sobą współpracowali. W przeciwnym razie trudno wymagać od nich efektywności, wydajności i pełnego energii wykonywania codziennych obowiązków zawodowych.