Telemarketing to zdecydowanie praca nie dla każdego. Aby doskonale się w niej sprawdzić, trzeba mieć sporo odpowiednich predyspozycji psychicznych, a także dobre przygotowanie i przeszkolenie. Nie brakuje jednak osób, które w tej branży czują się jak ryby w wodzie. Jedni wybierają telemarketing jako tymczasowe zajęcie, inni natomiast decydują się właśnie na takie życie zawodowe. Warto jednak najpierw dobrze się przygotować i zadbać o sporo różnego rodzaju szkoleń.

Praca telemarketera nie jest łatwa. Przede wszystkim, musi mieć on bardzo dużą wiedzę na temat usług lub produktów, które chce telefonicznie sprzedawać. Klienci mają bowiem tendencje do zadawania różnych, nawet najbardziej skomplikowanych pytań. Kolejną kwestią jest szkolenie z tak zwanych kompetencji miękkich, a więc budowania relacji z klientem, umiejętności sprzedażowych, utrzymywania pozytywnej komunikacji, negocjacji, sposobu radzenia sobie z klientami trudnymi, a także radzenia sobie z sytuacjami stresowymi. Aby zostać dobrym telemarketerem, nie wystarczy usiąść za biurkiem i chwycić za słuchawkę. Na początku trzeba do tej pracy bardzo dobrze się przygotować.

Szkolenia w praktyce

Na rynku działa obecnie wiele firm, które oferują zatrudnienie w telemarketingu. Osoby, które szukają dla siebie szkoleń, praktyk oraz możliwości poznania tej pracy od kuchni mają więc z czego wybierać. Jeśli już jednak szukamy zatrudnienia w telemarketingu, wybierajmy znane, sprawdzone, renomowane firmy, które mają ugruntowaną pozycję na rynku, zapewniają legalne zatrudnienie, a także dobre przygotowanie do wypełniania codziennych obowiązków. Jeśli w jakiejś firmie zostaniemy od razu rzuceni na głęboką wodę, czyli bez szkolenia będziemy musieli zdobywać klientów, lepiej od razu zrezygnować z takiego zatrudnienia. Jest bowiem pewne, że firma nie inwestuje w szkolenia i rozwój pracowników. W takim miejscu możemy spędzić naprawdę sporo czasu z marnymi wynikami. Bo i trudno o dobre wyniki, jeśli nie mamy przygotowania do codziennych obowiązków.

Nowoczesne systemy informatyczne

Duże, sprawdzone firmy zajmujące się telemarketingiem, stawiają nie tylko na szkolenia, ale również na zaawansowane rozwiązania informatyczne, których celem jest ułatwienie realizowania działań call center. Takie oprogramowanie ma całe mnóstwo funkcjonalności, znacznie ułatwia pracę, wiele działań realizuje automatycznie, a co za tym idzie – pracownik nie musi się obawiać popełnienia błędu czy przeoczenia jakiegoś ważnego kanału komunikacji. Odbywając praktykę w takiej firmie, możemy dowiedzieć się, jak wykorzystać infolinię, internetowe kanały, takie jak live chat czy widget na stronę www, a także inne komunikatory. Nowoczesne usługi call center nieustannie się rozwijają, zmieniają swoje oblicze, stają się coraz bardziej zinformatyzowane. Warto być z nimi na bieżąco, jeśli faktycznie w telemarketingu widzimy swoją przyszłość lub chociażby kilka najbliższych zawodowych lat.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!