Podobnie jak każdy poruszający się pojazd z ruchomymi częściami, wózek widłowy również napotka wiele problemów, które wymagają rozwiązywania i naprawy.

Najczęstsze problemy to:

  • przegrzanie silnika,
  • problemy z termostatem,
  • słaba wydajność podnoszenia,
  • problemy z uruchomieniem wózka widłowego,
  • problemy z rozrusznikiem.

Kursy Szeliga – szkolenia na wózki widłowe przygotowują przyszłych kierowców na takie sytuacje oraz prezentują różne scenariusze działań,m które należy podjąć mając z nimi do czynienia. To ważne, bo potrzebujesz choć podstawowej wiedzy o tym, jak działa Twój wózek widłowy, aby sprawdzić te problemy i zrobić, co należy zrobić, aby je naprawić. Oto sugestie, jak rozwiązać przykładowe z wymienionych problemów, przeczytaj również dodatkowe informacje tutaj.

Przegrzanie silnika

Przyczyną przegrzania silnika wózka widłowego może być wiele rzeczy. Jednak najczęstszym problemem jest zatkanie chłodnicy. Z biegiem czasu może dojść do gromadzenia się brudu i zanieczyszczeń, które blokują otwory chłodnicy, powodując przegrzanie. Podczas rozwiązywania problemu sprawdź, czy w otworach chłodnicy nie osadził się błoto lub brud. Jeśli tak, delikatnie wyczyść zanieczyszczenia świeżą wodą. Uważaj, aby nie uszkodzić żeberek chłodnicy podczas tego procesu. Po czyszczeniu uruchom silnik i zobacz, czy przegrzanie się powtórzyło. Jeśli tak, to możliwe, że w chłodnicy występuje korozja, która uniemożliwia jej prawidłowe działanie. Sprawdź grzejnik i jeśli twoja obserwacja potwierdzi problem, po prostu wymień grzejnik.

Termostat

Termostat to część, która ma zapobiegać przegrzewaniu się silnika. Powinien otwierać się po wykryciu temperatury wyzwalania, umożliwiając w ten sposób dopływ płynu chłodzącego do silnika. Sprawdź, czy termostat działa prawidłowo. Jeśli tak nie jest, wymień go.

Słaba wydajność podnoszenia

Jeśli wydaje się, że wózek widłowy nie radzi sobie z typowymi zadaniami, możliwe, że występuje problem hydrauliczny. Zwykle problem jest spowodowany wyciekiem, pęknięciem lub uszkodzonym wężem. Aby rozwiązać problem, weź czystą szmatkę i wytrzyj nią węże i przewody. Jeśli dojdzie do wycieku, na szmacie lub przewodzie będą pozostałości płynu hydraulicznego. Może to oznaczać, że wąż jest pęknięty i należy go wymienić. Jeśli na szmatce nie ma pozostałości, przesuń ją wzdłuż prętów, aby sprawdzić, czy nie ma na niej więcej niż tylko cienkiej warstwy oleju. Jeśli jest dużo zebranego oleju, najprawdopodobniej uszczelki są nieszczelne i należy je wymienić.

Wózek widłowy się nie uruchamia

Jeśli tak się stanie, pierwszą rzeczą, którą musisz sprawdzić, jest akumulator. Upewnij się, że jest on prawidłowo podłączony do wózka widłowego i że nie ma korozji na obudowie lub zaciskach akumulatora. Jeśli wydaje się, że wszystko jest w porządku, przeprowadź test pojemności. Jeśli akumulator działa w mniej niż 80 procentach tego, co powinno, wymień go. Jeśli to nie jest problem, a akumulator przegrzewa się podczas próby ładowania, może to oznaczać, że działa przy niskim poziomie elektrolitu. W takim przypadku wystarczy dodać wodę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!