Kariera w marketingu cyfrowym może być trudna i satysfakcjonująca – z żadnym dniem takim samym. Ale co trzeba zrobić, aby zacząć? Co możesz zrobić w szkole, na uczelni lub na uniwersytecie, aby zwiększyć szanse na zatrudnienie? Ważne jest by to wiedzieć – bo marketing internetowy to niezwykle konkurencyjna branża.
Czy potrzebuję stopnia naukowego?
Nie, dyplom nie jest niezbędny do rozpoczęcia kariery w marketingu cyfrowym. Musisz tylko przedstawić inne dowody swoich umiejętności, takie jak doświadczenie zawodowe lub czas spędzony na prowadzeniu strony internetowej.
Czy muszę być dobry w komunikacji?
Z pewnością pomoże twojej sprawie, zarówno podczas rozmów o pracę, jak i po rozpoczęciu pierwszej z nich. Większość pozycji marketingowych będzie wymagała wielu wewnętrznych interakcji, a także budowania relacji z interesariuszami. Jeśli nie czujesz się pewnie w swoich umiejętnościach komunikacyjnych, miejsce pracy może naprawdę pomóc.
Czy muszę lubić zarządzać danymi?
Dobre zrozumienie danych i sposób ich wykorzystania do generowania wyników pomoże Ci osiągnąć sukces w niemal każdej roli marketingowej. Pomiar aktywności jest niezbędny, a jej sednem są dane. Oczywiście niektóre stanowiska będą wymagały większej kreatywności i mniej pracy z danymi i odwrotnie.
Czy są dobre perspektywy kariery?
Oczywiście, jeśli jesteś przygotowany do ciężkiej pracy. Niezależnie od tego, czy wybierzesz karierę wewnętrzną, czy agencyjną, będziesz mieć możliwość awansu wewnętrznego lub przejścia do roli zewnętrznej. Ponieważ marketing cyfrowy jest tak obszerną dziedziną, wybór, który masz na specjalizację, jest duży, ale bądź przygotowany na pracę z wieloma zagadnieniami, przynajmniej na początku.
Co powinienem zrobić, aby sprawdzić i rozwinąć swoją wiedzę?
Jeśli chcesz zapewnić sobie przewagę w branży – i zaimponować potencjalnym pracodawcom – założenie strony internetowej, bloga lub firmy pobocznej może być świetnym sposobem na zrobienie tego. Nawet jeśli nie zakończy się to hucznym sukcesem, wykazuje inicjatywę i pomoże ci rozwinąć swoją wiedzę i przetestować umiejętności.
Czy będę musiał umieć kodować?
To naprawdę będzie zależeć od roli, którą wybierzesz, ale w wielu przypadkach nie będzie to konieczne. Jeśli rozumiesz podstawowy kod, pomoże ci on w wielu rolach, szczególnie w SEO i PPC, ale większość firm będzie dysponować zaangażowanym personelem programistycznym do wykonania niezbędnych prac w Twoim imieniu.
Czy muszę być świetnym pisarzem?
Znów będzie to zależeć od stanowiska, na którym będziesz pracować. Jeśli chcesz pracować w copywritingu lub w niektórych rolach SEO, niezbędne będą silne umiejętności pisania. Chociaż prawdą jest, że pisanie nie będzie stanowiło wymogu w ramach wielu stanowisk marketingowych, ale prawdopodobnie nadal będzie wymagane w niektórych elementach Twoich obowiązków zawodowych – na przykład dla klientów wysyłających wiadomości e-mail. Jeśli nie masz pewności siebie, załóż blog i popraw swoje umiejętności.