Chociaż e-commerce rozwija się szybciej niż jakikolwiek inny sektor detaliczny, to szansa dla sprzedawców detalicznych w Bielsku nie wygasła, tylko się przesunęła – to po prostu inna propozycja wartości w oczach klienta.
Właściciele firm, którzy rozpoznają różne potrzeby, które mają konsumenci szukający obuwia sportowego, mogą zaprojektować strategię kanału dostosowaną do nich- niezależnie od tego, gdzie kupują.
Kwestia wygody i oczekiwań dotyczących produktu
Kupowanie online daje klientom kontrolę nad tym, ile zapłacą, i od kogo kupują – ale sam produkt nadal jest ważnym czynnikiem, dlaczego decydują się kupić online lub osobiście. Jeśli chodzi o Bielsko-Biała wciąż nie zmieniło się to, że najchętniej sięgają po znane, markowe propozycje o cechach, które mogą rozsądnie przejrzeć w Internecie, ale też sprawdzić namacalnie w sklepie za rogiem. Jednak w tym drugim często bywa z dostępnością modelu czy rozmiaru, a jest to z pewnością coś z czym nie ma komplikacji w sklepach internetowych z obuwiem, takich jak https://retrokicks.pl/.
Jeśli jednak przedmiot, którego szukają, nie jest im znany, kupią osobiście. Powód? Prawdopodobieństwo, że nieznajomy przedmiot będzie musiał zostać zwrócony, jeśli zakupią go bez oglądania i przyjrzenia się mu osobiście, przewyższa wygodę kupowania w Internecie.
Właściciele małych sklepów w Bielsku-Białej mogą strategicznie wyceniać i promować produkty w każdym kanale, aby wykorzystać tę rzeczywistość. Markowy produkt, który konsumenci prawdopodobnie kupili wcześniej i mogą go znaleźć u 50 innych sprzedawców detalicznych, może być bardziej opłacalny w sprzedaży wyłącznie online. Jednak jeśli chodzi o nowe modele na rynku, które konsumenci chcą zobaczyć na własne oczy i przymierzyć – by bezpiecznie kupować, mogą uzasadniać koszty związane z nieruchomościami i zapasami, jeśli są to buty sprzedawane tylko w sklepie, bez dużych rabatów.
Różne wersje, te same oczekiwania
Gdy klienci kupują osobiście, są gotowi poświęcić coś: czas, pieniądze i wysiłek potrzebny na przejażdżkę do sklepu i energię potrzebną do interakcji – ponieważ wierzą, że istnieje wyjątkowa tego nagroda – związana z zakupem butów idealnych. Inne profity z zakupu w bielskich sklepach stacjonarnych to np.: dostęp do osobistej pomocy w procesie zakupu i ten luksus opuszczania sklepu z dokładnie tym produktem, który jest danej osobie potrzebny w określonym momencie.
Chociaż istnieje ryzyko, że sklep nie będzie posiadał towaru na stanie lub nie będzie go mógł sprzedać po najniższej cenie, Bielszczanie (szczególnie starszej daty) nadal cenią sobie przyjemność i profity związane z takimi zakupami.
W przeciwieństwie do osobistych zakupów jednak ten online wymaga niewielkiego wysiłku – choć oczekiwania klientów niekoniecznie są inne. Klienci kupują online, ponieważ oczekują wyboru, przejrzystości jeśli chodzi o poziom zapasów i możliwości porównania cen, sprawdzenia opinii klientów i ofert promocyjnych. Właściciele małych bielskich sklepów, którzy rozumieją, w jaki sposób procesy kanałowe (w sklepie i Internecie) wpływają na oczekiwania klientów, mogą zoptymalizować sprzedaż tak, aby zadowolić Klientów na każdym poziomie.