Możesz spędzać godziny na próbach zwiększenia liczb i poprawy marży, ale pod koniec dnia prawdziwy wzrost zależy od tego, ile osób przejdzie przez twoje drzwi. Dzisiejszy rynek restauracyjny jest bardziej konkurencyjny niż kiedykolwiek, a uwaga klientów jest podzielona między znane sieci, rosnące opcje dostawy artykułów spożywczych i inne niezależne restauracje, które próbują wyróżnić się z tłumu. Jeśli chcesz mieć pewność, że ludzie myślą o Tobie, gdy są głodni, postępuj zgodnie z tymi wskazówkami i sztuczkami, jakimi podzieliła się z nami zaprzyjaźniona pr agency poland.
1. Twórz kampanie na podstawie lokalnych wydarzeń
Lokalne wydarzenia mogą przyciągnąć dużą liczbę turystów oraz napływ lokalnych mieszkańców, którzy zwykle nie są poza domem. Wszyscy muszą gdzieś zjeść.
Nawet jeśli nie uczestniczysz bezpośrednio lub nawet w tej samej okolicy, duże wydarzenia lokalne prawdopodobnie zwiększą ruch we wszystkich kierunkach. Dotyczy to osób przyjeżdżających do miasta, mieszkańców szukających szybkiego posiłku w drodze do lub z imprezy lub osób, które chcą zrobić coś poza głównym obszarem imprezy.
Aby skorzystać, powiąż z wydarzeniem kampanię reklamową. Może to być tak proste, jak prowadzenie kampanii reklamowej przed wydarzeniem. Oczywiście jeszcze lepszą taktyką jest zorganizowanie specjalnego wydarzenia podczas dni wydarzenia, aby dać ludziom powód, aby się zatrzymać.
2. Zaangażuj się w społeczność i niech wszyscy o tym wiedzą
Osiemdziesiąt dwa procent konsumentów bierze pod uwagę odpowiedzialność społeczną, w tym zaangażowanie społeczności, przy wyborze miejsca na wydanie pieniędzy. Nawet pozostałe 18 procent nie jest poza zasięgiem — chociaż niekoniecznie faworyzują zaangażowanie społeczności, nadal będą pamiętać twoją nazwę, jeśli zobaczą ją częściej.
Twoje możliwości zaangażowania sięgają od bezpośredniej działalności charytatywnej, przez sponsorowanie wydarzeń, po ustawienie stoiska z jedzeniem na popularnym lokalnym wydarzeniu. Cokolwiek wybierzesz, są trzy grupy osób, do których chcesz dotrzeć.
a) Uczestnicy, którzy Cię tam zobaczą.
b) Dodatkowi uczestnicy, którzy dowiadują się o wydarzeniu dzięki Twojej kampanii PR i decydują się na udział i jednocześnie Cię sprawdzają.
c)Osoby, które mogą nie być w stanie uczestniczyć, ale zdecydują się wesprzeć restaurację zaangażowaną w lokalną społeczność.
Jak informujesz ludzi, o tym co robisz? Poprzez standardowe kanały, takie jak komunikaty prasowe, media społecznościowe i tradycyjne reklamy.
3. Zmień swoich stałych klientów w promotorów
Możesz podzielić swoich klientów na trzy grupy:
a) Krytycy, którzy zrobią wszystko, aby powiedzieć ludziom o negatywnym doświadczeniu.
b) Pasywni, którzy w ogóle nie podzielą się swoim doświadczeniem z Twoją restauracją.
c)Promotorzy, którzy będą aktywnie mówić ludziom, aby Cię szukali.
Nie ma lepszej reklamy niż darmowa reklama, a promotorzy są najlepszym sposobem na jej zdobycie. Najłatwiejszym sposobem na zarabianie promotorów jest nakłonienie pasywnych, którzy już lubią twoją restaurację, do zostania promotorami. Oprócz ogólnie dobrej obsługi i rzeczy, takich jak zapamiętywanie ich imion, może to obejmować takie rzeczy, jak rabaty lojalnościowe lub kupony na sprowadzenie znajomego.