Polityka podróży służbowych w Bielskich firmach: co warto zmienić na lepsze?

Brak komentarzy

Kultura firmy nie kończy się przy drzwiach do biura. Sposób podróżowania pracowników mówi wiele o wartościach ich organizacji.

Czy latają klasą biznesową czy podróżują autokarem? Zatrzymują się w hotelu czy są to kwatery pracownicze warszawa? Odpowiedź może zależeć od stażu pracy danego pracownika. Ale może wcale tak nie jest: chociaż niektóre firmy wiążą koszty podróży z tytułem zawodowym, inne traktują wszystkich jednakowo.

Nie ma takiego stylu zarządzania podróżami, który byłby odpowiedni dla każdej organizacji. Jednak bez względu na to, czy polityka turystyczna firmy jest hojna, czy też oszczędna, nieformalna lub ściśle egzekwowana, ma to realny wpływ na doświadczenie pracowników.

Jak wynika z badań przeprowadzonych w Bielsku-Białej ponad 80 procent wszystkich wydatków na pracowników związane jest z podróżami służbowymi. Szacuje się, iż stanowi to od 8 do 10 procent całkowitych wydatków, co oznacza, że ​​podróże służbowe mają istotny wpływ na wyniki finansowe firmy.

Znaczenie polityki podróży

Jest bardzo ważne, aby firma opracowała metodę wpływania na wydatki związane z podróżami pracowników. I tu pojawia się polityka. Polityka podróży służbowych określa podstawowe zasady, które zapewniają, że wyjazdy pracowników są:

  • bezpieczne,
  • opłacalne.

Dobrze zaprojektowane zasady dotyczące podróży również eliminują potrzebę zgadywania planowania podróży, odpowiadając na najczęściej zadawane przez pracowników pytania dotyczące miejsca, czasu i miejsca podróży.

Gdzie?

Gdzie pracownicy powinni udać się na wyjazd? Czy pracownicy muszą rezerwować nocleg za pomocą korporacyjnego narzędzia rezerwacji? Czy wolno im szukać opcji w Internecie i rezerwować na wybranej stronie?

Co?

Podstawowym celem polityki turystycznej jest określenie, jakie rodzaje zakupów co do transportu i zakwaterowania są uwzględniane w polityce. Czy Twoja firma stosuje obniżone stawki w preferowanych hotelach lub liniach lotniczych, a jeśli tak, czy pracownicy są do tego zobowiązani?

Czy mogą wybrać inną opcję, jeśli jest tańsza? Zasady dotyczące podróży powinny obejmować również takie tematy, jak zalecana klasa hoteli. Dzięki stale rosnącemu zestawowi dodatkowych opłat pobieranych przez hotele i linie lotnicze, bardziej niż kiedykolwiek konieczne jest, aby w polityce dotyczącej podróży podawano, jakie wydatki są dozwolone.

Kiedy?

Ponieważ ceny rosną bliżej daty wyjazdu, firmy często wymagają od pracowników uzyskania specjalnej wstępnej zgody na rezerwacje w ostatniej chwili. Podkreślenie wymagań dotyczących wcześniejszej rezerwacji zachęca pracowników do planowania z wyprzedzeniem.

Zasady dotyczące podróży powinny tworzyć wytyczne dla pracowników odpowiednie do uwzględniania, a nie takie które wnoszą dodatkowe przeszkody. Bardziej rygorystyczne zasady dotyczące podróży mogą zmniejszyć liczbę wydatków, ale mogą również obciążyć pracowników, zmuszając ich do zmarnowania większej ilości czasu na planowaniu podróży i zakwaterowaniu się w niepożądanych hotelach.

Pomiędzy rezerwacją podróży a przedstawianiem raportów wydatków bielscy pracownicy często stwierdzają, że ich podróże związane z pracą wymagają znacznej ilości pracy. Warto zmienić coś w tej kwestii na lepsze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!