Wraz ze wzrostem mobilności i rosnącym wykorzystaniem lokalnych czynników przez Google w wyszukiwaniach na komputerach, ranking dla wyszukiwań dla firm w danej lokalizacji jest coraz ważniejszy. Jest to coś, co może przynieść korzyści również małym i dużym przedsiębiorstwom w Bielsku, a niektóre z technik poprawy rankingów są bardzo proste i nic nie kosztują.
Na przykład samo utworzenie wizytówki Google + dla Twojej firmy znacznie poprawi widoczność wyszukiwania, zwłaszcza jeśli lokalni konkurenci jeszcze tej opcji nie zauważyli. W tym miejscu wyjaśniamy, dlaczego wyszukiwanie lokalne jest tak ważne, i poprosiliśmy kilku ekspertów SEO z Bielska-Białej o wskazówki.
Dlaczego wyszukiwanie lokalne jest tak ważne?
Istnieje wiele powodów. Chociażby to, że coraz więcej osób korzysta z telefonów komórkowych. Używają ich, aby znaleźć wskazówki, znaleźć miejsca do jedzenia, coś do zrobienia w danym mieście, gdzie można kupić najnowszy gadżet, a może i inne opcje, ale zawsze z nastawieniem na konkretną lokalizację.
A Ty jakie zadania wykonałeś za pomocą smartfona w ubiegłym tygodniu?
Można łatwo się domyślić, iż po prostu upewniając się, że masz wizytówkę w Google+ lokalnie może to zrobić dla Ciebie ogromną różnicę. W tym miejscu Google otrzymuje bowiem informacje o lokalnych wynikach wyszukiwania kierowanych na mapę.
Weźmy przykład restauracji, tak często wyszukiwanego, lokalnego hasła przez użytkowników mobilnych. W Bielsku-Białej wygląda na to, że wiele firm już zadbało o wizytówkę w googlach, ponieważ wiele lokalnych wyników Google pojawia się podczas wyszukiwania restauracji, chociaż wciąż istnieją możliwości w niektórych obszarach, bowiem możesz wzbogacić swoją obrazami i danymi kontaktowymi, aby wyróżnić się. od innych.
Jednak nie wszędzie w kraju jest tak samo jak w Bielsku, a lokalne firmy poza naszym dużym miastem – choćby w Żywcu czy Czechowicach mają możliwość wygrania czegoś tutaj w dużo łatwiejszy sposób. W rzeczywistości wyniki lokalne w Google dominują tak bardzo, że musisz przewinąć długą drogę w dół, aby znaleźć inne. Jeśli klienci wyszukują bezpośrednio za pomocą map, listy lokalne są jeszcze bardziej dominujące.
Utworzenie podstawowych informacji na temat swojej firmy Google Local zajmuje kilka minut i nic nie kosztuje. Dlaczego jeszcze tego nie zrobiłeś?
Jakie są najważniejsze czynniki rankingowe dla lokalnego wyszukiwania?
Wojtek Imielski, agencja SEO: „ Skuteczna kampania w sieci w kontekście wyszukiwania lokalnego musi koncentrować się na wysyłaniu wyraźnych sygnałów wskazujących na relację między witryną / firmą a lokalizacjami, do których chcą ją kierować. Najlepiej jest to osiągnąć dzięki wyraźnym informacjom na temat nazwy, adresu i tym podobne”
Anna Grobla, bielska agencja interaktywna: „To wydaje się być dla wszystkich osiągalnym celem. Na początek trzeba wziąć pod uwagę miejsce, w którym odbywa się wyszukiwanie lokalne; Mapy Google, w Google+, wyszukiwarka mobilna wyszukiwarki lub komputerowa. Powinieneś również wiedzieć, że Google jest bardzo aktywny w ulepszaniu tego obszaru”
Więcej na temat skutecznego lokalnego pozycjonowania znajdziesz tutaj: http://efectownia.pl/pozycjonowanie-stron/