Praktycznie każdy z nas miał do czynienia z urzędem, gdzie rejestruje się zakupione samochody. Nie raz staliśmy w kolejkach i czekaliśmy na wywołanie bloczka z numerkiem, który ściskaliśmy w dłoni w niecierpliwością. Ministerstwo Cyfryzacji postanowiło skończyć z długimi kolejkami i usprawnić obsługę w wydziałach komunikacji. Niestety, nie udało się. Można powiedzieć, że chcieli dobrze, a … wyszło jak zwykle. Program do obsługi CEPIK zawiera tak dużo błędów, że powoduje jeszcze większe kolejki w wydziałach komunikacji. Zdarzają się sytuacje, kiedy w ogóle nie można załatwić swojej sprawy i trzeba przyjść na drugi dzień. Petenci narzekają, ale i urzędnicy także nie pozostawiają suchej nitki na programie. Muszę wciąż tłumaczyć się petentom, dlaczego nie mogą załatwić ich sprawy, sprawnie i szybko. Została nawet udostępniona informacja w sieci o utrudnieniach w urzędach z powodu wadliwego systemu. Wydziały Komunikacji zalecają, aby wszelkie interwencje i zapytania kierować bezpośrednio do Ministerstwa Cyfryzacji, które jest odpowiedzialne za cały ten chaos.
Zdjęcie: www.radiobielsko.pl