Tradycyjne formy marketingu i reklamy, które są powszechnie przywoływane, to telewizja, internet, radio, billboardy i gazety. Wraz ze zmianami technologii i świata, zmienia się wpływ każdego narzędzia marketingowego. Chociaż uniformu nie zawsze są postrzegane jako strategia wzmacniania marki, w rzeczywistości są one niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym. W miarę upływu czasu marketing musi się zmieniać i dostosowywać, aby biznes mógł się rozwijać. Rozważ właściwe wykorzystanie uniformów jako nieocenionego narzędzia marketingowego, które przyniesie korzyści Twojej firmie w branży medycznej, czy kosmetycznej.
Jak uniformy medyczne wypadają w porównaniu z tradycyjnymi metodami reklamy?
Zgodnie z wynikami ankiet obejmujących wiele różnych branż medycznych, uniformy są bardzo skutecznym narzędziem marketingowym. 56,1% respondentów stwierdziło, że strategiczne jednolite bluzy medyczne dają lepsze wyniki niż reklama internetowa. 73,5% stwierdziło, że uniformy są bardziej skuteczne niż tradycyjne reklamy telewizyjne. Prawie trzy czwarte ankietowanych wolało uniformy od reklam radiowych, a ponad trzy czwarte uczestników stwierdziło, że jednakowe stroje pracowników medycznych są bardziej skuteczne niż reklamy na billboardach. Ponad połowa stwierdziła, że uniformy medyczne są bardziej przydatne do generowania klientów dla biznesu, a 71,5% uważa, że zastosowanie ich pozwala na to, by klinika czy inna działalność związana z tą branżą miała szans osiągać lepsze wyniki niż umieszczanie reklam w gazecie.
Co więc dokładnie sprawia, że uniformy medyczne są tak skutecznym narzędziem marketingowym?
Jeśli chodzi o reklamę, szczęście może odgrywać rolę. Klienci mogą, ale nie muszą, zobaczyć lub usłyszeć Twoją reklamę w telewizji, radiu lub Internecie, a Twoja reklama prasowa dotrze do ograniczonej liczby odbiorców, ale jest to niemalże gwarantowane, że potencjalni klienci zobaczą Twoich pracowników, gdy wejdą do Twojej kliniki. To ekonomiczne narzędzie marketingowe zmienia pracowników w adwokatów biznesu, którzy pomagają:
• utrwalić niepowtarzalny wizerunek Twojej firmy
• umocnić Twoją markę.
Klienci będą wiedzieć, kiedy wejdą do Twojej firmy, dokładnie, gdzie są i kim jesteś. Aby jednak uniformy medyczne służyły jako skuteczne narzędzie marketingowe, muszą być odpowiednio oznakowane.
Pracownicy dużo mówią o Twojej klinice. Gdy noszą wyraźne i natychmiast rozpoznawalne uniformy, wszyscy są pocieszeni ich obecnością, a potencjał samej kliniki znacznie rośnie. Ponadto ludzie natychmiast dowiedzą się, że to oni są osobami do których mają się zgłosić w nagłych przypadkach.
Jest więc rzeczą oczywistą, że chcesz, aby twoi pracownicy przekazywali właściwy obraz. Ale decydując się na ich uniformy, należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Czy chcesz wyglądać jak obsługa klienta lub coś, co zapewnia lepszą obecność w zakresie świadczonych usług? Zastanów się czego szukasz, a na dzisiejszym szerokim rynku na pewno znajdziesz odpowiedź.