Konkursy to skuteczny sposób, aby zostać zauważonym, poszerzyć grono odbiorców i zwiększyć sprzedaż.

Jeśli jesteś początkującym właścicielem firmy eCommerce lub detalicznej, organizowanie konkursów to skuteczny sposób na umieszczenie swojej marki na mapie.

Prawie każdy uwielbia pomysł wygrania nagrody lub otrzymania czegoś za darmo – a im bardziej zabawne lub łatwe będzie uczestnictwo, tym więcej szumu zbudujesz wokół swojej marki.

Tutaj przyjrzymy się różnym rodzajom konkursów, które zwiększą zaangażowanie marki, a także przyjrzymy się kilku najważniejszym wskazówkom, jak przeprowadzać konkursy lub prezenty, które odniosą maksymalny sukces.

Siła konkursów i upominków dla konsumentów

Konkursy mogą pochwalić się współczynnikiem konwersji wynoszącym prawie 34%, czyli wyższym niż jakakolwiek inna forma treści związanych z marką.

Jedną z najlepszych rzeczy w markowych jest to, że zazwyczaj oferują one doskonały zwrot z inwestycji (ROI).

Oferując nagrodę, której docelowi odbiorcy mogą naprawdę chcieć lub potrzebować, zyskasz maksymalne zaangażowanie, jednocześnie pozycjonując się jako zabawna, przystępna i godna zaufania marka.

Skuteczne pomysły na konkursy, które rozwiną Twoją markę

Teraz, gdy jesteś już na bieżąco z korzyściami płynącymi z organizowania konkursów lub prezentów, przyjrzyjmy się niektórym z różnych rodzajów konkursów, które prawdopodobnie przyniosą najlepsze wyniki wzmacniające markę.

Konkursy typu “polub, obserwuj i udostępnij
Po pierwsze, mamy wypróbowany i przetestowany format like, follow i share. Jednym z powodów, dla których tego typu konkursy są tak popularne, jest to, że udział w nich wymaga minimalnego wysiłku.

Zachęcając ludzi do śledzenia Twojego konta (jeśli jeszcze nim nie są) oraz polubienia i udostępnienia konkretnego posta w mediach społecznościowych, budujesz zaangażowanie, jednocześnie zwiększając zasięg na różnych platformach.

Możesz uruchomić i przeprowadzić konkurs na jednej dedykowanej platformie mediów społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter, TikTok itp.), aby skoncentrować swoje wysiłki, lub możesz rozszerzyć swój zasięg, organizując go na kilku platformach. Oba podejścia są skuteczne, a najlepszym sposobem na odkrycie, co działa najlepiej, jest wypróbowanie obu i porównanie wyników.

Innym sprytnym sposobem na zwiększenie zaangażowania dzięki konkursowi w stylu “polub, udostępnij i śledź” jest stworzenie chwytliwego hashtagu i poproszenie ludzi o upuszczenie go w sekcji komentarzy do posta – trochę jak Cirio UK:

Konkursy oparte na treści czyli –
Innym skutecznym podejściem do konkursów lub prezentów jest zachęcanie odbiorców do tworzenia treści i udostępniania ich w celu wygrania.

Wspaniałą rzeczą w tego typu konkursach jest to, że nie tylko działają one dobrze na każdej platformie mediów społecznościowych, a także w wiadomościach e-mail, a nawet w aplikacji, ale także wykorzystują moc treści generowanych przez użytkowników (UGC).

Kiedy prowadzisz konkurs oparty na treści, prosisz odbiorców o napisanie czegoś, narysowanie czegoś, podpisanie zdjęcia, zrobienie selfie, nakręcenie filmu itp. Kreatywny charakter sprawia, że udział w konkursie jest niemal tak satysfakcjonujący, jak perspektywa wygranej. Dodatkowo, otrzymasz mnóstwo genialnych treści generowanych przez użytkowników, które możesz udostępniać, zmieniać ich przeznaczenie i wykorzystywać w przyszłych kampaniach marketingowych. Twórz na bieżaco aktualne konkursy literackie aby nie przerywać konkumikacji z Twoją grupą odbiorców.

Kup lub zarejestruj się, aby wziąć udział w konkursach

Tego typu prezenty są inteligentne, ponieważ generują mnóstwo dodatkowej sprzedaży, dając ludziom zachętę do zakupu czegoś od Ciebie przed określoną datą.

Tego typu konkursy działają na zasadzie losowania nagród. Aby uzyskać najlepsze wyniki, możesz przeprowadzić konkurs na zasadzie jeden zakup = jedno wejście, aby zwiększyć sprzedaż.

Na przykład, jeśli jesteś marką odzieży surfingowej, możesz uruchomić miesięczny konkurs, w którym klienci otrzymają jedno wejście (za każdy zakup) w losowaniu, aby wygrać jednonocną wycieczkę do głównego miejsca do surfowania z bezpłatnym markowym towarem i lekcją. Taka nagroda z pewnością zainteresuje docelowych odbiorców i zwiększy zyski.

Prezenty-niespodzianki dla klientów

Nieco mniej popularnym, ale równie skutecznym rodzajem gratisów są prezenty-niespodzianki. Jest to z pewnością bardziej rozdawnictwo niż konkurs, ale zaskakując przypadkowych klientów darmowym prezentem, zaprezentujesz wartość swojej marki, jednocześnie zdobywając tak ważną lojalność klientów.

Aby wycisnąć jak najwięcej soku wzmacniającego markę z niespodzianki, zawsze dobrze jest krzyczeć o niej w mediach społecznościowych, oznaczając szczęśliwych odbiorców.

Masz teraz do dyspozycji wiele pomysłów na konkursy wzmacniające markę – a więc nie trać czsu i wprowadzić je w życie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!