Choć obecnie sporo działań reklamowych odbywa się w wirtualnej przestrzeni, nie oznacza to, że tradycyjne formy reklamy odeszły już całkiem w zapomnienie. Wręcz przeciwnie – bardzo często są wykorzystywane jako wzmocnienie przekazu w sieci. Bywają też oddzielnymi kampaniami, które są w niektórych przypadkach bardzo skuteczne.

Zanim zdecydujemy się na kampanię reklamową, konieczne jest opracowanie strategii, marketingowej, która będzie planem spójnego działania na kolejne tygodnie czy miesiące. Dzięki temu wszystkie działania reklamowe będą ze sobą powiązane, kompletne i będą realizowane w taki sposób, aby odnieść jak najlepsze efekty. Dobrym rozwiązaniem jest łączenie kampanii realizowanej w sieci z zewnętrzną kampanią na ulicach miast. Sprawdza się to w przypadku zarówno dużych firm, jak i mniejszych działalności, które chcą zwiększyć zasięg i oddziaływanie na odbiorców.

Jakie reklamy na ulicach najbardziej przyciągają?

Kampanie reklamowe na ulicach miast przyciągają przede wszystkim wtedy, gdy są nietypowe, oryginalne, zrealizowane z ciekawym pomysłem. Najmniejsze działanie mają billboardy czy banery, które są odwzorowaniem tych samych materiałów krążących po sieci czy tych, jakie możemy spotkać w prasie. O wiele lepszym rozwiązaniem jest wykonanie reklam zewnętrznych, które będą inne niż te internetowe, będą niosły za sobą dodatkowy przekaz, przyciągały spojrzenia, a także wzbudzały emocje. To właśnie emocjonalne działanie jest najbardziej skuteczne, jeśli chcemy, aby reklama została zapamiętana czy wywołała określone działanie. Odwoływanie się nie do intelektu, a do emocji odbiorców sprawia, że chętniej wykonują oni określone działanie. Można to zaobserwować chociażby w przypadku kampanii społecznych, a nie sprzedażowych. Takie reklamy mają swoją moc, budzą często skraje emocje, ale to właśnie one są najmocniej zapamiętane i trwają w świadomości odbiorców przez długi czas.

Dobry plan, profesjonalna realizacja

Bez względu na to, czy realizujemy kampanię na ulicach miast, czy w sieci, trzeba zadbać o to, by reklama i promocja były wykonane profesjonalnie i na odpowiednim poziomie. Samodzielne planowanie może okazać się nieskuteczne, jeśli nie mamy wiedzy na temat marketingu czy reklamy. Dobrze jest w tej kwestii skorzystać ze wsparcia i usług ekspertów. Duże firmy mają możliwość zatrudniania marketingowców na etacie czy nawet tworzenia całych działów marketingu. Mniejsze firmy mogą natomiast korzystać z usług zewnętrznych ekspertów – agencji marketingowych czy reklamowych, które mają wiedzę, doświadczenie i są w stanie wykorzystać wszystkie możliwości, jakie dają nowoczesne metody i narzędzia reklamowe. Warto inwestować w usługi profesjonalistów, choć z pewnością jest to dodatkowy wydatek dla firmy. Ale jest to też inwestycja, która może sprawić, że w krótkim czasie firma zostanie zauważona, będzie cieszyła się większym zainteresowaniem odbiorców, a co za tym idzie – wzrośnie sprzedaż produktów czy usług lub poprawi się wizerunek firmy w otoczeniu biznesowym i nie tylko.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!