Dlaczego połączenie reklamy Google Ads z pozycjonowaniem to dobry wybór przy promocji w wyszukiwarce Google

Brak komentarzy

Działania SEO, czy może Google Ads?

Jeśli stworzyłeś stronę internetową (bądź też jesteś w trakcie jej tworzenia) to z całą pewnością chcesz, aby dotarła ona do jak największej liczby odbiorców. Jaki byłby bowiem sens wkładania swojej pracy oraz energii w dzieło, którego nikt nigdy by nie ujrzał?

Pozycjonowanie a reklamowanie się

Aby “rozpowszechnić” stronę internetową, często sugeruje się działania SEO lub też kampanię reklamową w Google Ads. Z tego artykułu dowiesz się, które z tych dwóch propozycji sprawdzi się lepiej w przypadku Twojej strony i dlaczego.

Na samym początku omówmy jednak dwie najważniejsze różnice, których znajomość z całą pewnością przyda ci się w przyszłości.

Czas oczekiwania na rezultaty

Pierwszą fundamentalną różnicą pomiędzy pozycjonowaniem (działaniami SEO) a reklamowaniem się (za pomocą Google Ads)  jest czas oczekiwania na efekty. Jeśli zdecydujesz się na korzystanie tylko i wyłącznie z działań SEO, wówczas nie zdziw się, jeśli minie kolejny miesiąc – a widocznych rezultatów brak.

Pozycjonowanie jest bowiem procesem długim, trwającym nieraz kilka/kilkanaście miesięcy, zanim pojawią się pierwsze efekty. Odpowiednia kampania reklamowa w Google Ads z kolei pozwoli Ci na natychmiastowe zwiększenie widoczności strony – stworzenie reklamy zajmie kilkanaście minut, a rozpowszechnienie jej po sieci zaledwie drugie tyle.

Koszt inwestycji w marketing

Drugą najważniejszą różnicą, na którą powinieneś zwrócić uwagę, jest koszt jaki poniesiesz podczas decydowania się na kampanię reklamową. O ile pozycjonowania SEO będziesz w stanie nauczyć się samemu, o tyle za usługi Google Ads będziesz musiał płacić zawsze.

Nie jest to jednak reguła! Równie dobrze możesz bowiem zlecić pozycjonowanie swojej strony internetowej firmie zewnętrznej – z całą pewnością efekty będą wtedy znacznie lepsze, zwłaszcza jeśli zajmujesz się sprawami związanymi z SEO od niedawna.

Niech nie zmyli Cię jednak pierwszy akapit dotyczący płacenia za usługi Google Ads. Prawda jest bowiem taka, że jeśli odpowiednio skonfigurujesz swoją reklamę, to koszt jej utrzymania może okazać się śmiesznie niski – pamiętaj, praktyka czyni mistrza!

Kampania Google Ads i działania SEO razem – klucz do sukcesu?

Jak zapewne wywnioskowałeś już wcześniej, działa dotyczące pozycjonowania strony oraz kampanie reklamowe są całkowicie odmiennymi od siebie czynnościami. Skoro ich pojedyncze aspekty nie nachodzą na siebie wzajemnie – wówczas co stoi na przeszkodzie, aby używać ich równocześnie?

Uniwersalna, głoszona przez właścicieli wielu dobrze prosperujących witryn prawda jest taka, że aby zmaksymalizować zasięg strony internetowej, powinno korzystać się zarówno z działań SEO, jak i kampanii Google Ads – i taką taktykę polecamy obrać również Tobie! Sprawdzonym partnerem w prowadzeniu reklam Google Ads oraz pozycjonowania stron jest Agencja SEO i SEM internetica.pl

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!